Zobrazeno 1 - 10
of 437
pro vyhledávání: '"MEPDG"'
Autor:
Kazi Moinul Islam, Sarah L. Gassman
Publikováno v:
Geotechnics, Vol 3, Iss 2, Pp 360-374 (2023)
The new Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide (MEPDG) uses the subgrade resilient modulus (MR) as the key input parameter to represent the subgrade soil behavior for pavement design. The resilient modulus increases with an increase in confining
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c9b69e22bb741a181198ca94c1f8b35
Publikováno v:
Journal of Traffic and Transportation Engineering (English ed. Online), Vol 9, Iss 5, Pp 808-835 (2022)
New pavement construction techniques and the increased use of recycled materials have led to unexpected and premature pavement failure in recent years. The pavement's exposure to daily and seasonal extreme temperature and repeated vehicular loads acc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e2c82a6c9cf24666ac0cd34119a30902
Publikováno v:
Results in Engineering, Vol 19, Iss , Pp 101256- (2023)
This study investigated the use of phosphogypsum (PG) in the long term as a construction material, especially in pavement structures. This study aimed to investigate the effect of increasing PG percentages on the geotechnical parameters of Expansive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c07285c815804fc8abd91cedaad98922
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, Vol 17, Iss 3, Pp 120-145 (2022)
Rutting is the main distress form of asphalt pavement, and its prediction accuracy is directly related to the reliability of the designed road. This research developed a neural network model to improve the prediction ability about the rutting of a pa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b557ebbc62284d409064823726ac108d
Autor:
Márta Back, János Szendefy
Publikováno v:
Tehnički Vjesnik, Vol 29, Iss 6, Pp 2121-2126 (2022)
The resilient modulus (MR) of the earthworks is a basic input parameter of the new alternative design method of pavement structures. Its value depends on the stress state and the properties of the soil. In the literature several models are available
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f29f3d626d364ced87992ef27d4893cd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nader Solatifar
Publikováno v:
Journal of Rehabilitation in Civil Engineering, Vol 8, Iss 3, Pp 87-97 (2020)
Dynamic modulus characterizes the viscoelastic behavior of asphalt materials and is the most important input parameter for design and rehabilitation of flexible pavements using Mechanistic–Empirical Pavement Design Guide (MEPDG). Laboratory determi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/472b5bc987be495d915a8455d407feb4
Publikováno v:
Infrastructures, Vol 8, Iss 2, p 35 (2023)
One of the most effective ways to increase the longevity of pavement structures is through the integration of geosynthetic reinforcement. Geosynthetics are synthetic materials such as geotextiles, geogrids, or geocomposites that are added to the inte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/81163a4b312d45efa8e198e33a9f0db6