Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"M.P.C. Van der Werf"'
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 7, Iss 1, Pp 1-21 (2019)
Large-Scale assessments in education, 7(6):6. SpringerOpen
Large-Scale assessments in education, 7(6):6. SpringerOpen
Background: Promoting tolerance is an important goal of European education policies focused on education for democratic citizenship and human rights. In this article, we argue that cross-cultural comparability must be empirically assessed and ensured
Publikováno v:
British Educational Research Journal, 44(5), 847-874. Wiley
Bias in track recommendations is an important mechanism, which causes education inequity in a tracked educational system (streaming). If teacher biases in track recommendations change over time, inequity in society and in the education system may als
Publikováno v:
Educational Research Review. 11:1-26
In this meta-analysis the results of studies on learning strategy instruction focused on improving self-regulated learning were brought together to determine which specific strategies were the most effective in increasing academic performance. The me
Publikováno v:
Sex Roles, 67(11-12), 630-645
Boys and girls to some extent differ in personality characteristics while they also prefer different school subjects in secondary education. This study has attempted to unravel the relations among gender, personality, and students' subject choices. T
Publikováno v:
School Effectiveness and School Improvement, 19(4):905987105, 447-462. ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
This article addresses whether students' achievement motivation changes over time, the relationship between changes in motivation and changes in educational attainment, and the between-school differences in these changes and their interrelationships.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.