Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"M.J. Maluleke"'
Autor:
Morris Thembhani Babane, M.J. Maluleke
Publikováno v:
South African Journal of African Languages. 40:47-52
This article aims to establish the significance of the role played by multilingualism among students involved in discussing academic work with special reference to a selected South African universi...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Academic Journal of Interdisciplinary Studies. 9:175
The study aimed at investigating the extent to which English is used as a medium of teaching and learning Life Sciences in a South African rural high school. As the government has given recognition to the country’s multilingual, multi-ethnic and mu
Publikováno v:
International Journal of Educational Sciences. 10:174-181
The paper reports on an empirical data collected from primary schools principals on the effect of curriculum changes in the South African education system. Using both quantitative and qualitative r...
Publikováno v:
Journal of Social Sciences. 41:79-84
The present paper is an outcome of a study in which the researchers evaluated and interpreted students' argument essays within the broader communicative context of the Limpopo Province of South Africa. To arrive at the sphere of influence on second l
Autor:
M.J. Maluleke, D.A. Odoi, Nande C. K. Neeta, R.N. Makhwathana, W.J. Gudlhuza, E.K. Klu, L.M.P. Mulaudzi
Publikováno v:
Studies of Tribes and Tribals. 11:35-38
The continued use of European languages in African classrooms has been labeled by some as 'linguistic imperialism' in the literature. Questionable arguments have been advanced to justify the official neglect of indigenous African languages in educati
Autor:
E.K. Klu, Nande C. K. Neeta, D.A. Odoi, W.J. Gudlhuza, L.M.P. Mulaudzi, R.M. Makhwathana, M.J. Maluleke
Publikováno v:
Studies of Tribes and Tribals. 11:39-42
The role of language in education was clearly indicated in 1958 when UNESCO declared that ‘it is axiomatic that the best medium for teaching a child is his mother tongue’. However, African language...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.