Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"M. Vanderlinden"'
Publikováno v:
Revue Medicale de Bruxelles. 43:581-587
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Aggressive Behavior. 29:393-405
The present study examined whether psychopaths exhibit deficits in selective attention and executive functions. Prison inmates were assigned to either a "psychopath" group or a "control" group according to their scores on the PCL-R [Hare, 1991: Toron
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
The performance of a severe amnesic patient (AC) was explored across two tasks designed to assess his public and personal semantic knowledge before and after the onset of his amnesia. On the Autobiographical Memory Interview (Kopelman, Wilson, & Badd
Publikováno v:
FEMS Microbiology Letters. 99:117-123
Publikováno v:
Cognitive Neuropsychology. 9:369-401
We report the re-education of a brain-damaged patient, LP, who presented a surface dysgraphia. This dysgraphia resulted from impairments of the lexical procedure of writing arising from a deficit located in the orthographic output lexicon. Our hypoth
Publikováno v:
Cognitive Neuropsychology. 9:301-326
We report the case of a head-injured patient (AM) with a specific short-term memory impairment. He did not show any deficit in long-term memory and presented no sign of either intellectual or frontal dysfunction. His spans for verbal and nonverbal ma
Autor:
François Sellal, Jl. Imbs, J.-M. Danion, D. Grangé, Singer L, Françoise Kauffmann-Muller, M. Vanderlinden
Publikováno v:
Psychopharmacology. 108:371-379
The effects of two benzodiazepines, diazepam (15 or 20 mg orally) and lorazepam (1.75 or 2.5 mg orally), and a placebo on explicit memory, lexical priming and perceptual priming were assessed using a free-recall, a word-completion and a picture-compl