Zobrazeno 1 - 10
of 173
pro vyhledávání: '"M. Palviainen"'
Autor:
I. Urzainki, M. Palviainen, H. Hökkä, S. Persch, J. Chatellier, O. Wang, P. Mahardhitama, R. Yudhista, A. Laurén
Publikováno v:
Biogeosciences, Vol 20, Pp 2099-2116 (2023)
Drainage in tropical peatlands increases CO2 emissions, the rate of subsidence, and the risk of forest fires. To a certain extent, these effects can be mitigated by raising the water table depth (WTD) using canal or ditch blocks. The performance of c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dcc2109556cd46fca0fc077369ca17d4
Publikováno v:
Biogeosciences, Vol 19, Pp 5041-5058 (2022)
Peatlands are globally significant carbon stocks and may become major sources of the greenhouse gases (GHGs) carbon dioxide and methane in a changing climate and under anthropogenic management pressure. Diffusion is the dominant gas transport mechani
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df8773ef12814a788f0467fdd6f961c5
Publikováno v:
Biogeosciences, Vol 19, Pp 1959-1977 (2022)
Peatlands are important natural sources of atmospheric methane (CH4) emissions. The production and emission of CH4 are strongly influenced by the diffusion of oxygen into the soil and of CH4 from the soil to the atmosphere, respectively. This diffusi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c21e8b7c6594001b5ef776305e56c5e
Publikováno v:
Biogeosciences, Vol 17, Pp 4769-4784 (2020)
Drained peatlands are one of the main sources of carbon dioxide (CO2) emissions globally. Emission reduction and, more generally, ecosystem restoration can be enhanced by raising the water table using canal or drain blocks. When restoring large areas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8742421debf34191acc7550fc9b54a9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.