Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"M. Mörschel"'
Publikováno v:
Visceral Medicine. 20:39-54
Surgery and Multimodal Therapy of Colon Cancer: Base of Evidence? Colon cancer surgery is varying in quality and outcome. This may be avoided by strict adherence to standards and their improvement to higher levels of evidence. Multimodal adjuvant the
Autor:
Frank M. Mörschel, David R. Klein
Publikováno v:
Canadian Journal of Zoology. 75:1659-1670
The influence of weather and parasitic insects on the behavior and group dynamics of caribou (Rangifer tarandus) of the Delta Herd in the north-central Alaska Range was investigated. Data on weather, insect abundance, and caribou behavior were collec
Publikováno v:
Der Chirurg. 68:1023-1028
Vom 1. 1. 1985 bis zum 31. 12. 1995 wurde bei 386 Patienten mit einem Rectumcarcinom im UICC-Stadium I–III nach konventionell chirurgischen Eingriffen und R0-Resektion des Tumors der Einflus der Zahl der dissezierten Lymphknoten auf Tumorstaging un
Publikováno v:
Der Chirurg. 67:915-920
In der Klinik und Poliklinik fur Allgemeine und Abdominelle Chirurgie der Universitatskliniken Mainz wurde die Qualitat der Lymphknotendissektion, ihr Einflus auf das perioperative Risiko und das Tumorstaging bei 348 Patienten der Jahre 1985–1994 m
Autor:
V. Apell, K. Tischbirek, M. Holtappels, Ludger Staib, K. Zayed, M. Mörschel, Marko Kornmann, T. A. Sagban, K. H. Link
Publikováno v:
Langenbeck's archives of surgery. 390(2)
Several new aspects have evolved during the past years concerning factors that influence survival in surgically and medically treated colon cancer patients that are relevant to the treating team for the treatment strategy and patient's choice. The 5-
Publikováno v:
Zentralblatt fur Chirurgie. 124(5)
The results of local excision and radical surgery in patients with T1-carcinomas of the rectum were compared. In a retrospective study (1.1.1985-1.7.1997) the results obtained in 107 patients with T1-rectal carcinoma ("low risk" T1: n = 83, "high ris
Publikováno v:
Zentralblatt fur Chirurgie. 124(3)
From January 1986 to December 1995 307 patients with preoperatively as benign classified rectal polyps underwent transanal endoscopic microsurgery or transanal excision at the Hospital of General and Abdominal Surgery, Johannes Gutenberg-University M
Publikováno v:
Deutsche Gesellschaft für Chirurgie ISBN: 9783540656692
Die von der UICC vorgegebene Anzahl der zu resezierenden Lymphknoten zur korrekten Festlegung des pN Status von gastrointestinalen Tumoren beruht auf empirischen Werten. Beim Oesophaguskarzinom wird eine Lymphknotenanzahl von mindestens 6 LK empfohle
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::6f43ae77778129d749583bfede969729
https://doi.org/10.1007/978-3-642-60133-0_24
https://doi.org/10.1007/978-3-642-60133-0_24
Publikováno v:
Der Chirurg; Zeitschrift fur alle Gebiete der operativen Medizen. 68(10)
In 386 patients with rectal carcinoma of UICC stage I-III operated on between 1 January 1985 and 31 December 1995 we investigated the influence of the number of dissected lymph nodes on tumor stage and local recurrence retrospectively. We found a sig
Publikováno v:
Vielfalt und Einheit der Chirurgie Humanität und Wissenschaft ISBN: 9783540651444
Von Marz bis Dez. 1997 wurden 41 Rektumpraparate nach totaler mesorektaler Exzision in Modifikation der von Scott et al (Br. J. Surg. (1995) 82: 1031) beschriebenen Technik pathologisch aufgearbeitet. Bei allen 15 pT1- und pT2-Tumoren bestand ein aus
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::6592301bca9d7a6e7cfb9dd044363ff9
https://doi.org/10.1007/978-3-642-45774-6_594
https://doi.org/10.1007/978-3-642-45774-6_594