Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"M. Foerg"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Roland Zander, A. van der Velde, Friedrich Pfeiffer, Thomas Geier, M. Foerg, Arjen Brandsma, Heinz Ulbrich
Publikováno v:
ZAMM. 86:795-806
In this paper, a two dimensional hybrid model of a continuously variable transmission with push belt is provided. The system is characterized by a large number of contacts with impacts and friction. These interactions are modeled by uni- and bilatera
Publikováno v:
Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering. 195:6891-6908
The theory of non-smooth multibody dynamics with unilateral contacts is now well established, for example in terms of measure equations of motion added by complementarities or formulated with the help of differential inclusions. Most researchers toda
Autor:
Friedrich Pfeiffer, M. Foerg
Publikováno v:
Nonlinear Dynamics. 42:101-112
Multibody systems including impacts with friction possess a rich dynamical structure, mainly due to their non-smooth and therefore highly nonlinear characteristics together with the variety of multiple contact possibilities. Existing theories describ
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
III European Conference on Computational Mechanics ISBN: 9781402049941
Multi-body system theory including unilateral constraints is now well established by means of setvalued force laws in connection with measure equations of motion. The crucial point consists in the numerical solution of such equations, especially when
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5e81212298bae8bfd7aae0948f7345be
https://doi.org/10.1007/1-4020-5370-3_316
https://doi.org/10.1007/1-4020-5370-3_316
Publisher Summary This chapter develops a simulation model to simulate the dynamic behavior of pressure control valves, which are used in combustion engines to prevent overpressure in the crankcase resulting from the blow by gases. The chapter also p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::a6b89af7bd820158e6abd32754d2dda9
https://doi.org/10.1016/b978-008044046-0.50329-8
https://doi.org/10.1016/b978-008044046-0.50329-8
Publikováno v:
Volume 5: 19th Biennial Conference on Mechanical Vibration and Noise, Parts A, B, and C.
One of the drawbacks of classical hydraulic system models consists in the fact, that the simulation programs couple the hydraulic components by compressible joints. Since the compressibility of oil is very small, we get stiff differential equations.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.