Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"Möller, Regina"'
Autor:
Jenßen, Lars1 lars.jenssen@hu-berlin.de, Möller, Regina1, Eilerts, Katja1, Roesken-Winter, Bettina1
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics. Jul2022, Vol. 110 Issue 3, p435-455. 21p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Möller, Regina, Collignon, Peter
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; The content of Adam Ries’ book (1574) with the instructions to written arithmetic fostered an enlightening for citizens at this time since they learned how to calculate themselves making it obsolete to pay a "Rechenmeister"
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::58b24c3600e42a7636826e6c4746fba8
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02421871/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02421871/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Möller, Regina Dorothea
Publikováno v:
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Charles University in Prague, Faculty of Education; ERME, Feb 2015, Prague, Czech Republic. pp.1853-1858
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Charles University in Prague, Faculty of Education; ERME, Feb 2015, Prague, Czech Republic. pp.1853-1858
International audience; The genesis of the concept of velocity refers to a centuries old search within the context of motion. This led to Newton's definition which is still taught in school. The historical development has shown that both mathematics
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d5da7e24d0c624bd42d8cd6c78c07e0f
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01288398
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01288398