Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"Mäkitalo, Markku"'
Many graphics rendering algorithms used in both real-time games and virtual reality applications can get performance boosts by temporally reusing previous computations. However, algorithms based on temporal reuse are typically measured using trivial
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2305.04804
Latency-critical computer vision systems, such as autonomous driving or drone control, require fast image or video compression when offloading neural network inference to a remote computer. To ensure low latency on a near-sensor edge device, we propo
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2211.13137
Publikováno v:
ACM Computing Surveys. 2022 Suppl 11, Vol. 54, p1-35. 35p.
Many graphics rendering algorithms used in both real time games and virtual reality applications can get performance boosts by reusing previous computations. However, the temporal reuse based algorithms are typically measured using trivial benchmarks
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::01a568bec2ef13fb464b0443995ce7bc
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/139755
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/139755
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Path tracing is a commonly used but computationally highly expensive stochastic ray tracing method for rendering photorealistic visual content. Combined with a real-time constraint, for example in stereoscopic virtual/augmented reality applications,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4853::86649dc84bf751d35877798f02429c32
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/127465
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/127465
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Koskela, Matias, Lotvonen, Atro, Mäkitalo, Markku, Kivi, Petrus, Viitanen, Timo, Jääskeläinen, Pekka
Computing power is still the limiting factor in photorealistic real-time rendering. Foveated rendering improves perceived quality by focusing the rendering effort on where the user is looking at. Applying foveated rendering to real-time path tracing
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::be2aca749e7e32f5d2f3a50caa1d9060
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/129578
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/129578
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mäkitalo, Markku
Digital imaging devices and other similar data acquisition devices are subject to various errors, some of which are signal-dependent and others signal-independent. An important part of processing such data is to properly model the random noise, in ot
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4853::59cbc88e93b0d27ffb9e0280b91a46fc