Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"Lysaght, Zita"'
Publikováno v:
In Nurse Education Today March 2024 134
Autor:
Pitsia, Vasiliki, Lysaght, Zita
Publikováno v:
The Irish Journal of Education / Iris Eireannach an Oideachais, 2021 Jan 01. 44, 1-20.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27099682
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Teacher Education. Apr2023, Vol. 46 Issue 2, p293-307. 15p.
Autor:
Lysaght, Zita1 zita.lysaght@dcu.ie
Publikováno v:
European Journal of Education. Mar2023, Vol. 58 Issue 1, p51-66. 16p.
Publikováno v:
The Irish Journal of Education / Iris Eireannach an Oideachais, 2017 Jan 01. 42, 88-107.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26607241
Publikováno v:
O'Leary, Michael ORCID: 0000-0002-6771-904X , Lysaght, Zita ORCID: 0000-0002-0897-4710 , Nic Craith, Deirbhile and Scully, Darina ORCID: 0000-0002-6076-717X (2020) Teacher perspectives on standardized testing of achievement in Ireland. In: 2020 American Educational Research Association Annual Meeting (AERA), 17-21 Apr 2020, San Francisco, CA, USA.
In the years since 2007 the role of standardized testing in Irish primary (elementary schools has become increasingly prominent. All schools are now required to administer tests in English reading and mathematics in 2nd, 4th and 6th grades, and to re
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::f34755c89b8c61ee955f54363cfd21be
http://doras.dcu.ie/24457/
http://doras.dcu.ie/24457/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Lysaght, Zita ORCID: 0000-0002-0897-4710 , O'Leary, Michael ORCID: 0000-0002-6771-904X and Scully, Darina ORCID: 0000-0002-6076-717X (2017) Irish pre-service teachers’ expectations for teaching as a career: a snapshot at a time of transition. Irish Journal of Education, 42 . pp. 88-104. ISSN 0021-1257
Recent graduates of teacher education programmes in Ireland are entering their careers at a time characterized by an erosion of teacher autonomy, increased bureaucratic demands, and narrower curriculum specifications. These changes are typical featur
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::383df769506bcc57f92ab7b97e91bad5
http://doras.dcu.ie/24449/
http://doras.dcu.ie/24449/