Zobrazeno 1 - 10
of 83
pro vyhledávání: '"Loukusa S"'
Autor:
Tuohimaa, K. (Krista), Loukusa, S. (Soile), Löppönen, H. (Heikki), Välimaa, T. (Taina), Kunnari, S. (Sari)
Introduction: Today, children with hearing loss (HL) are diagnosed and fitted with hearing devices at an early age. However, HL may still influence their communicative development. Thus, we need up-to-date research on how children perform in their ev
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::d63daa926c5d3c30b05d9d2ae4984ad4
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2022101862438
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2022101862438
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Loukusa, S. (Soile), Kotila, A. (Aija), Mattila, M.-L. (Marja-Leena), Ylämäki, M. (Maija), Joskitt, L. (Leena), Moilanen, I. (Irma), Ebeling, H. (Hanna), Hurtig, T. (Tuula)
ti Autismikirjon piirteet ulottuvat sosiaalisten taitojen, kommunikaation, mielikuvituksen, tarkkaavuuden siirtämisen ja yksityiskohtien huomioimisen alueille. Näillä osa-alueilla esiintyviä piirteitä voidaan seuloa autismikirjon osamäärän (e
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::3c6dd96a35ded39eb4dcc154edefed30
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2021051730094
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2021051730094
Autor:
Kotila, A. (Aija), Hyvärinen, A. (Aapo), Mäkinen, L. (Leena), Leinonen, E. (Eeva), Hurtig, T. (Tuula), Ebeling, H. (Hanna), Korhonen, V. (Vesa), Kiviniemi, V. J. (Vesa J.), Loukusa, S. (Soile)
Social and pragmatic difficulties in autism spectrum disorder (ASD) are widely recognized, although their underlying neural level processing is not well understood. The aim of this study was to examine the activity of the brain network components lin
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::76a09d925a81b51f7e9839f247adf7df
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe202102023495
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe202102023495
Autor:
Raatikainen, V. (Ville), Korhonen, V. (Vesa), Borchardt, V. (Viola), Huotari, N. (Niko), Helakari, H. (Heta), Kananen, J. (Janne), Raitamaa, L. (Lauri), Joskitt, L. (Leena), Loukusa, S. (Soile), Hurtig, T. (Tuula), Ebeling, H. (Hanna), Uddin, L. Q. (Lucina Q.), Kiviniemi, V. (Vesa)
This study investigated whole‐brain dynamic lag pattern variations between neurotypical (NT) individuals and individuals with autism spectrum disorder (ASD) by applying a novel technique called dynamic lag analysis (DLA). The use of 3D magnetic res
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::72144251f21858131595a6d5bcb0f8ea
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe202002256469
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe202002256469
Autor:
Loukusa, S. (Soile)
Tiivistelmä Sosiaalisen ja pragmaattisen kielen ymmärtämisen taitoja tarvitaan, kun lapsen on tulkittava sanojen taakse kätkeytyviä merkityksiä tai puhujan aikomuksia. Pragma-testillä (Loukusa, 2019) voidaan arvioida tilannesidonnaisten
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::0bf6d38a06d271b2ec5c03a0088a1581
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe20201218101441
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe20201218101441
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.