Zobrazeno 1 - 10
of 118
pro vyhledávání: '"Localization economies"'
Publikováno v:
Revista Brasileira de Estudos Regionais e Urbanos, Vol 13, Iss 3 (2020)
This study analyzes the effects of the agglomeration mechanisms proposed by Marshall (1920) on the intensity of the economies of localization and urbanization in the manufacturing industry, based on the creation of companies in Brazilian municipaliti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36bf03dec1d74603b919adfa6c30b54c
Publikováno v:
Royal Society Open Science, Vol 7, Iss 3 (2020)
We study the scaling of (i) numbers of workers and aggregate incomes by occupational categories against city size, and (ii) total incomes against numbers of workers in different occupations, across the functional metropolitan areas of Australia and t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e71185a62a79485896a883e83b4a3106
Publikováno v:
Journal of Economic Geography, 2014 Jan 01. 14(1), 1-19.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26158714
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steed, G. P. F.
Publikováno v:
Annals of the Association of American Geographers, 1974 Sep 01. 64(3), 397-408.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/2562360
Autor:
hUallachain, Breandan O, Reid, Neil
Publikováno v:
Annals of the Association of American Geographers, 1991 Jun 01. 81(2), 254-270.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/2563303
Autor:
Maté Fodor, Marlen Komorowski
There is no consensus in the literature about how successful media clusters can be developed. Using insights from workshops and survey data, this study develops and tests a new model that explains why media activities agglomerate at certain places. T
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::20bba67b7dff62844cc48283f3467966
https://biblio.vub.ac.be/vubir/the-economic-drivers-of-media-clusters(e96046fa-be35-407f-b47a-657baf5a29e8).html
https://biblio.vub.ac.be/vubir/the-economic-drivers-of-media-clusters(e96046fa-be35-407f-b47a-657baf5a29e8).html
Autor:
Meister, Moritz, Niebuhr, Annekatrin, Peters, Jan Cornelius, Reutter, Philipp, Stiller, Johannes
Dieses Working Paper beschreibt die Branchenstruktur von Regionstypen und Regionen in Deutschland. Sein Fokus liegt auf der wirtschaftlichen Spezialisierung ländlicher Räume relativ zur bundesweiten Gesamtwirtschaft. Die Auswertungen wurden im Rahm
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::2662e7b5cba53bd591ff27a791aed16c
https://hdl.handle.net/10419/209662
https://hdl.handle.net/10419/209662