Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Local Instruction Theory"'
Publikováno v:
Infinity, Vol 8, Iss 2, Pp 157-166 (2019)
This research aims at developing local instruction theory for learning combinations by using Realistic Mathematics Education (RME). This research uses a design research approach, Hypothetical Learning Trajectory (HLT), developed from a series of acti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/476aeeb82ff34a99bfd77ebee0f01f21
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ní Cassaithe, Caitríona
Publikováno v:
Ní Cassaithe, Caitríona ORCID: 0000-0002-4772-1994 (2020) “Which is the truth? It’s actually both of them”: a design-based teaching experiment using learning trajectories to enhance Irish primary children’s epistemic beliefs about history. PhD thesis, Dublin City University.
Built on the hypothesis that some epistemic beliefs can act as bottlenecks to impede conceptual understanding in history, I aimed to find ways in which these could be identified, interrogated and challenged. Over three cycles of a teaching experiment
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::8aaacdc99f805821508a40fb15002076
http://doras.dcu.ie/24663/
http://doras.dcu.ie/24663/
Publikováno v:
MIMBAR PENDIDIKAN; Vol 2, No 2 (2017); 173-184
SI: Tujuan penelitian ini untuk mengetahui kesulitan belajar Matematika dan perbedaan peningkatan kemampuan berpikir logis siswa, yang diberi perlakuan pembelajaran LIT (Local Instruction Theory) dengan pendekatan PMR (P endidikan M atematika R ealis
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Buijs, C.
The reason for this study lies in the fact that efforts to create a learning trajectory for the domain of multidigit multiplication based on the realistic approach of mathematics education and building on children’s own informal strategies with the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::b81d03a3f0927aa6c369cbd5c6a88897
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/27568
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/27568
The reason for this study lies in the fact that efforts to create a learning trajectory for the domain of multidigit multiplication based on the realistic approach of mathematics education and building on children’s own informal strategies with the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dris___00893::786a2412becc6fd59d00541d5349ef12
https://hdl.handle.net/1874/27568
https://hdl.handle.net/1874/27568
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.