Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Ljajko, Eugen"'
Autor:
Maksimović Miroslav D., Rančić Svetozar R., Najdanović Marija S., Velimirović Ljubica S., Ljajko Eugen S.
Publikováno v:
Analele Stiintifice ale Universitatii Ovidius Constanta: Seria Matematica, Vol 31, Iss 1, Pp 181-197 (2023)
The article deals with the infinitesimal bending theory application to the knots theory. The impact of infinitesimal bending on the torsional energy at torus knots is considered, and the results show that it is not stationary under infinitesimal bend
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a81130b5c154e5fb767eb031f5928f0
Autor:
Ljajko Eugen
Publikováno v:
Bulletin of Natural Sciences Research, Vol 10, Iss 2, Pp 38-42 (2020)
Teacher competencies are among the key factors of a successful mathematics instruction. The main goal of the study was to compare teachers' beliefs and attitudes affected by different strategies in organizing the instruction process. The study gives
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2ba0fdf178634b7cbc89dcfb281e1789
Publikováno v:
The University Thought: Publication in Natural Sciences, Vol 10, Iss 1, Pp 51-56 (2020)
It is widely known that some surfaces contain special curves as a geodesics, while a lots of geodesics on surface have complicated shapes. Goal of this research is to find on what surfaces are u and v-parameter curves geodesics. Developable surfaces
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1cfd25f164094bb5b53e7d475db9d349
Autor:
Stojanović, Vladica1 (AUTHOR) vladica.stojanovic@kpu.edu.rs, Ljajko, Eugen2 (AUTHOR), Tošić, Marina2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Axioms (2075-1680). Feb2023, Vol. 12 Issue 2, p112. 20p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The University Thought: Publication in Natural Sciences, Vol 6, Iss 2, Pp 47-54 (2016)
The goal of this study is to reveal possible influence that the participants' age and Information and Communications Technologies (ICT) usage in the instruction process can have on behavior that defines whether students and teachers belong to one of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be93dfeb8136488db24e4caaa3bf9183
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.