Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Liu-Qing Ye"'
Publikováno v:
Advances in Aerodynamics, Vol 3, Iss 1, Pp 1-27 (2021)
Abstract Sonic boom reduction has been an urgent need for the development of future supersonic transport, because of the heavy damage of noise pollution. This paper provides a novel concept for supersonic aircraft to reduce the sonic boom and drag co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/62afd219866248759627bb26d6758ed1
Publikováno v:
Advances in Aerodynamics, Vol 3, Iss 1, Pp 1-27 (2021)
Sonic boom reduction has been an urgent need for the development of future supersonic transport, because of the heavy damage of noise pollution. This paper provides a novel concept for supersonic aircraft to reduce the sonic boom and drag coefficient
Publikováno v:
Acta Mechanica. 232:3539-3564
For a deeper understanding of the physical phenomenology of shock-induced panel flutter, a theoretical model for analyzing aeroelastic stability of flexible panels subjected to an oblique shock has been developed. The von Karman large deflection plat
Autor:
Liu-Qing Ye, Zhengyin Ye
Publikováno v:
AIAA Journal. 56:3732-3744
Focusing on the aeroelastic stability of heated flexible panel in shock-dominated flows with arbitrary shock impingement location condition, a systematic theoretical analysis model is established. ...
Publikováno v:
Aerospace Science and Technology. 117:106909
In recent years, new composite materials, functional materials and intelligent materials have been widely used in the structural design of supersonic vehicle panels, and these new materials generally have viscoelastic properties. This paper analyzes
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Analytica Chimica Acta 2005 530(1):131-134
Autor:
Zhengyin Ye, Liu-qing Ye
Publikováno v:
Aerospace Science and Technology. 109:106428
The static pressure differentials have been neglected in almost all of theoretical analysis models for panel flutter in the supersonic flow, which are established on the basis of the classic aeroelastic model by Dowell in 1966. However, in actual eng
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.