Zobrazeno 1 - 10
of 3 913
pro vyhledávání: '"Literature Lessons"'
Autor:
Maja Kerneža, Igor Saksida
Publikováno v:
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 14, Iss 1, Pp 199-224 (2024)
The present article highlights the views of Slovenian language teachers on the introduction of comics in literature lessons in primary school. We were interested in Slovenian language teachers’ views on the introduction of comics as an art-literary
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d377546db2e448f0b903aebcc9aac7ca
Autor:
Olga S. Kochetkova
Publikováno v:
Достоевский и мировая культура: Филологический журнал, Iss 3 (27), Pp 253-268 (2024)
The article presents the results of a comparative analysis between Dostoevsky’s novel Crime and Punishment and its animated adaptation, exploring how the cartoon can be used in 10th-grade literature lessons. It examines the symbolic language, signi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0eda85a355494bf59bafb81bfea06817
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ririn Riani, Nashr Akbar
Publikováno v:
Journal of Central Banking Law and Institutions, Vol 3, Iss 2, Pp 203-238 (2024)
CBDC has gained popularity in many countries as a result of technological development. Central banks in a number of nations have been experimenting, piloting, launching, and promoting CBDC. Therefore, this study maps CBDC-related literature using a b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/490ebe42d2bf47bd83c66230ccfb3f8f
Autor:
Olga L. Fetisenko
Publikováno v:
Два века русской классики, Vol 5, Iss 4, Pp 122-135 (2023)
The extensive unpublished correspondence of S. A. Rachinsky with the writer Ivan Shcheglov (I. L. Leontiev), which was conducted from 1891 to 1900, is a vivid epistolary monument of great historical and literary significance. Most of the literary sub
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cf24aad72a83494bb03a5f2157142d18
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gilleece, Lorraine, Clerkin, Aidan
Publikováno v:
The Irish Journal of Education / Iris Eireannach an Oideachais, 2020 Jan 01. 43, 30-60.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27069274
Publikováno v:
Вестник Майкопского государственного технологического университета, Vol 0, Iss 3, Pp 93-102 (2023)
The relevance of the article is due to the lack of attention to the issues of studying literary works through the prism of the concepts of artistic time and space in Literature lessons at school. The use of the categories of artistic time and space i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/29cf03d29c9a4e4284665ffca7271496