Zobrazeno 1 - 10
of 48
pro vyhledávání: '"Linguistic reflection"'
Autor:
T. A. Trifonova
Publikováno v:
Ученые записки Казанского университета: Серия Гуманитарные науки, Vol 166, Iss 1, Pp 131-143 (2024)
This article presents the results of a case study of linguistic reflection among children with different language acquisition strategies based on the analysis of spontaneous speech recordings obtained from them. A distinction was made between linguis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/830dd3db265a43afb7b35009385dbdd1
Autor:
T. A. Trifonova
Publikováno v:
Ученые записки Казанского университета: Серия Гуманитарные науки, Vol 165, Iss 3, Pp 105-118 (2023)
This article outlines the results of a study of the features of linguistic reflection peculiar to children with different strategies of language acquisition, which is important because this problem has remained out of the attention of researchers. Al
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c41251e6d69348a58620a91ec402c304
Publikováno v:
Taḥqīqāt-i Farhangī-i Īrān, Vol 14, Iss 3, Pp 57-83 (2021)
Color in its essence is not only color but a symbol of language, message, significance, art, power, resistance, and politics. In other words, color is a visual, communicative, and perceptual element that can stimulate or alleviate people's emotions a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d9138ef33e643698e45a37b46ed3902
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hernández Paricio, Francisco
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
Presentamos una breve aproximación a algunos de los problemas que se afrontan en el estudio y la docencia de ciertos tipos de oraciones subordinadas. Específicamente, planteamos la distancia que existe entre las relaciones lógicas (causa, finalida
Autor:
Ignacio Bosque
Publikováno v:
Revista de Gramática Orientada a las Competencias, Vol 1, Iss 1 (2018)
This paper analyses the factors that have been complicated complicating the teaching of grammar in pre-university education for years now. We argue against the idea that language is merely a tool that students have to become familiar with and against
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/373c048bb0fc49769e5b2282e78d8a80
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
E. V. Evpak
Publikováno v:
Вестник Кемеровского государственного университета, Vol 0, Iss 2-6, Pp 256-259 (2015)
The present study addresses the problem of historical memory in the context of the Garin-Mikhailovskys family chronicle. A comprehensive study of the prominent representatives of Russia and Russian Diaspora is of scientific interest for a number of H
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/043b331aa8dc415183292e4e79fe6818
Autor:
P. Pablo Devís Márquez
[Resumen] El punto de partida de este trabajo es la idea de reflexión gramatical en el ámbito de la Educación Secundaria tal y como la conciben Bosque y Gallego. Nuestro objetivo principal es contribuir al desarrollo de la tipología de ejercicios
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b7443f41a1ff18e60d241ca422a57860
https://hdl.handle.net/2183/32606
https://hdl.handle.net/2183/32606
Publikováno v:
Вестник Новосибирского государственного педагогического университета / Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin. (3):30-36
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=227202