Zobrazeno 1 - 10
of 421
pro vyhledávání: '"Linguistic awareness"'
Autor:
Xinjie Chen, Amado M. Padilla
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59c4fa4e56e64cef9ee5ca932d8f9a07
Autor:
Наталя Токарева, Марина Цегельська
Publikováno v:
Психолінгвістика, Vol 33, Iss 2, Pp 196-216 (2023)
Purpose. The purpose of this study was to outline the variable markers of the individual linguistic awareness/consciousness development in the conditions of artificial bilingualism. Methods. The main method of the study was the method of selective
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b5236ded727457d868d77a122f69c26
Autor:
Santiago Alonso, Gemma
Publikováno v:
BEOIBERÍSTICA - Revista de Estudios Ibéricos, Latinoamericanos y Comparativos / BEOIBERÍSTICA - Journal of Iberian, Latin American and Comparative Studies. 7(1):183-203
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1135151
Autor:
Maćkowiak, Krzysztof
Publikováno v:
Prace Filologiczne / Philological Studies. 77(1):525-545
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1134849
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Świerczewska, Gabriela
Publikováno v:
Poradnik Językowy / The Linguistic Guide. (06):52-66
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1079181
Autor:
Rotaru, Marina-Cristiana
Publikováno v:
Buletinul Științific al Universității Tehnice de Construcții București Seria: Limbi Străine și Comunicare / Scientific Journal of the Technical University of Civil Engineering Bucharest Series: Foreign Languages and Communication. XV(1):103-112
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1053600
Autor:
Rodziewicz, Barbara
Publikováno v:
Przegląd Wschodnioeuropejski / Eastern Europe Review. XIII(1):303-314
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1051233
Autor:
Lirong Luo, I-Fan Su
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
PurposeThe aim of the study is to examine the meta-linguistic awareness skills contributing to reading aloud in a Chinese-speaking child with hyperlexia.MethodsCase study approach was used with one case of hyperlexia (TYH) and two control groups: typ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9a0b1bd5f384716a602519ca51b1313