Zobrazeno 1 - 10
of 195
pro vyhledávání: '"Linguistic ability"'
Autor:
Miller, Alexander
Publikováno v:
Wittgenstein and the Possibility of Meaning: "To Follow a Rule Blindly".
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/9780191946882.003.0006
Publikováno v:
Psicología Educativa: Revista de los Psicólogos de la Educación, Vol 30, Iss 1, Pp 11-18 (2024)
Learning potential can be used to assess and provide direction for action in diverse populations in modern educational settings. This study examined the relationship between the EHPAP dynamic evaluation scale and cognitive abilities (linguistic devel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/250ab4a1dce9435c9cb706a9e1fe6a56
Autor:
Aswathi Kunjumon
Publikováno v:
Journal of Social Work Education and Practice, Vol 4, Iss 1, Pp 67-75 (2019)
Social disparity referred to as social differences that continue within each sector of the society. The paper highlights the linkage between disparity in educational attainment and the role of cultural capital towards the aspiration for education. Ed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d78fcbbd11c4440ca91a5f62417f2fcc
Autor:
I. V. Bondarenko
Publikováno v:
Когниция, коммуникация, дискурс, Iss 16, Pp 13-24 (2018)
The article focuses on the scientific heritage of Alexander Potebnja as one of the founders of Kharkiv linguistic school. Potebnja’s seminal books and articles that among many other issues address language origin, human consciousness, and semantics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/54d768e53f4148e0b458ca4391664af3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Žele, Andreja
Publikováno v:
Recepcija slovenske književnosti, pp. 559-566, 2014.
Umetniška beseda kot odraz vsakdana lahko prinaša najbolj pestro paleto neomejene jezikovne rabe in del umetniške ustvarjalnosti seveda postane jezikovna ustvarjalnost. Tu se drznost, eksperimentiranje in izzivanje v družbi neposredno odražajo v
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3505::de8c9c2dccde39e0b01f57ea13e7907b
https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=147568
https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=147568
Autor:
Yusupova Ozoda
The article is dedicated to the particular theoretical percpective of simultaneous interpretation. Many scholars view interpreting as a form of translation. Based upon that assumption, interpreting studies are s u p p o s ed to benefit from the theor
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::20f614ffca98daa7b71b51b69800cde3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lundvall, Erika
Young people without extensive knowledge of the family languages risk experiencing alienation and identity crises. This study focuses on two young people and their relationship to the family languages through life story interviews. The participants r
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-508804