Zobrazeno 1 - 10
of 244
pro vyhledávání: '"Lida T"'
Autor:
David G. Delaney, Lida T. Teneva, Kostantinos A. Stamoulis, Jonatha L. Giddens, Haruko Koike, Tom Ogawa, Alan M. Friedlander, John N. Kittinger
Publikováno v:
PeerJ, Vol 5, p e4089 (2017)
Sustainable fisheries management is key to restoring and maintaining ecological function and benefits to people, but it requires accurate information about patterns of resource use, particularly fishing pressure. In most coral reef fisheries and othe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/564a39a551d74832b22d9c5be5834d6b
Autor:
John N Kittinger, Lida T Teneva, Haruko Koike, Kostantinos A Stamoulis, Daniela S Kittinger, Kirsten L L Oleson, Eric Conklin, Mahana Gomes, Bart Wilcox, Alan M Friedlander
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 10, Iss 8, p e0123856 (2015)
Ocean and coastal ecosystems provide critical fisheries, coastal protection, and cultural benefits to communities worldwide, but these services are diminishing due to local and global threats. In response, place-based strategies involve communities a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f8437204f844ddc8d1c0b2be7cc9a50
Autor:
Morssink-Santing, Vivian E., van der Zee, Symen, Klaver, Lida T., de Brouwer, Jaap, Sins, Patrick H.M.
Publikováno v:
In Studies in Educational Evaluation December 2024 83
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of research in science teaching, 60(5), 1162-1192. Wiley
In this position paper, we introduce the concept of socioscientific capital (SSC) to denote students' resources that unequivocally play a part when students learn about and make decisions regarding socioscientific issues (SSIs). Students use a variet
Publikováno v:
Journal of research in science teaching, 60(5), 1125-1161. Wiley
The current study is about students' engagement with socioscientific issues (SSI). We explored the use of sources of knowledge about SSI and attitudes toward SSI among a sample of 1676 Dutch 8- to 16-year-old students. First, we developed a questionn
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ISSUE=8;TITLE=Citizenship Education Conference
The project ‘Working together towards scientific citizenship’ involved upper primary school students in the Netherlands, learning about and discussing various socioscientific issues (SSI), such as those related to the textile industry, energy tra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::4d08a8852f6089a025fde5eff51f1ef5
https://research.utwente.nl/en/publications/d5ae6009-39a6-4b62-a683-44ea8d924f76
https://research.utwente.nl/en/publications/d5ae6009-39a6-4b62-a683-44ea8d924f76
Publikováno v:
BioScience, 2014 Jul 01. 64(7), 581-592.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/90006871