Zobrazeno 1 - 10
of 1 456
pro vyhledávání: '"Lexical ambiguity"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lawrence M. Lesser, Martin Santos
Publikováno v:
Journal of Statistics and Data Science Education, Vol 32, Iss 1, Pp 83-97 (2024)
AbstractAn anonymous survey was given to n = 73 students in an asynchronous online statistical literacy course at a mid-sized Hispanic Serving Institution. Informed by teaching experience, literature on lexical ambiguity, and everyday usage of statis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d170a5954a04d9a8d891b54bc69abba
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Aldha Williyan
Publikováno v:
LET: Linguistics, Literature and English Teaching Journal, Vol 12, Iss 2, Pp 352-369 (2022)
This qualitative study investigates the ambiguity in five EFL learners’ narrative texts. This study reveals that the narrative texts contain lexical and syntactic ambiguities. Lexical ambiguity can happen because of polysemy and homonymy. In terms
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/576dae32c5b747ceacad254aba7fb828
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 238, Iss , Pp 103985- (2023)
Ambiguous words can have related meanings (polysemes, e.g., newspaper) or unrelated meanings (homonyms, e.g., bat). Here we examined the processing of both types of ambiguous words (as well as unambiguous words) in tasks of increasing level of semant
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/faf71a31dfda48489e1f989851a92b2e
Autor:
Hahn, Judith, author
Publikováno v:
The Language of Canon Law, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197674246.003.0004
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Teme - Časopis za Društvene Nauke / Themes - Journal for Social Research. XLVI(2):577-596
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1070284
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 6, Iss 1, Pp 54-54 (2023)
Translating experimental tasks that were designed to investigate differences between conditions at the group-level into valid and reliable instruments to measure individual differences in cognitive skills is challenging (Hedge et al., 2018; Rouder et
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02dea2324bf448cebebf2b9301e048e4
Publikováno v:
المجلة الدولية للعلوم الإنسانية والاجتماعية, Iss 42 (2023)
Translation debates have continued to be passionately argued. The study of the connection between philosophy and translation on the one hand and ambiguity in translation on the other hand have both been growing. The connection between philosophy and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b6b6195f09f041689f6f2c2dc73eb807