Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Levels of reasoning"'
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 13, Iss 3, Pp 515-530 (2022)
The need to develop consistent theoretical frameworks for the teaching and learning of discrete mathematics, specifically of graph theory, has attracted the attention of the researchers in mathematics education. Responding to this demand, the scope o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5df6c1f35b5841c78c2527ad936de32a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
The COVID-19 pandemic poses a major challenge to policy makers on how to encourage compliance to social distancing and personal protection rules. This paper compares the effectiveness of two policies that aim to increase the frequency of responsible
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f94876e143144b6b34183cc2603b017
Publikováno v:
Strategy Science. 7:330-349
Forming beliefs or expectations about others’ behavior is fundamental to strategy as it codetermines the outcomes of interactions in and across organizations. In the game-theoretic conception of rationality, agents reason iteratively about each oth
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Camille Cornand, Frank Heinemann
Publikováno v:
Journal of Economic Studies, 2015, Vol. 42, Issue 6, pp. 1005-1028.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JES-08-2015-0142
Autor:
Cano Rios, James David
Publikováno v:
Repositorio UN
Universidad Nacional de Colombia
instacron:Universidad Nacional de Colombia
Universidad Nacional de Colombia
instacron:Universidad Nacional de Colombia
La intención que acompaña la ejecución de este trabajo fue la de reconocer algunas herramientas teóricas y didácticas que permitan mejorar la practica educativa de la enseñanza de la matemática, aplicando la teoría Van Hiele, enfocadas a un a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::5d67fd5a72c37b118bde8ea350dbea1d
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/81161
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/81161
Autor:
José María Gavilán Izquierdo, Inés Magdalena Gallego Sánchez, María Luz Puertas González, Antonio González
En este trabajo exploramos las habilidades de reconocimiento en teoría de grafos que poseen estudiantes universitarios del grado en Ingeniería Informática-Tecnologías Informáticas de la Universidad de Sevilla. Para ello, diseñamos un cuestionar
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::350f490606edfa2781644bef60606d5a
https://ddd.uab.cat/record/267216
https://ddd.uab.cat/record/267216
Autor:
Rahim, Medhat H., Siddo, Radcliffe
Publikováno v:
Proceedings of the tenth International Conference Models in Developing Mathematics Education. - Dresden : Hochschule für Technik und Wirtschaft, 2009. - S. 496 - 500
In this article, based on Dissection-Motion-Operations, DMO (decomposing a figure into several pieces and composing the resulting pieces into a new figure of equal area), a set of visual representations (models) of mathematical concepts will be intro
Externí odkaz:
https://slub.qucosa.de/id/qucosa%3A1803
https://slub.qucosa.de/api/qucosa%3A1803/attachment/ATT-0/
https://slub.qucosa.de/api/qucosa%3A1803/attachment/ATT-0/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.