Zobrazeno 1 - 10
of 939
pro vyhledávání: '"Letter recognition"'
Publikováno v:
BMC Neuroscience, Vol 25, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Background Using event-related potentials (ERPs), we aimed to investigate audiovisual integration neural mechanisms during a letter identification task in the left and right sides. Unimodal (A,V) and bimodal (AV) stimuli were presented on ei
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6898b06dc484cc4885034997b3b1439
Publikováno v:
Society, Vol 10, Iss 2, Pp 556-570 (2022)
This study aims to better understand how the use of smartboard media supports letter recognition ability in students with Cerebral Palsy at Lutang State Special School. Data was collected using a questionnaire and an efficacy assessment. Among them a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ca8f160c31345e3a8c5dd22fc60a73b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Deyue Yu, Emily Watson
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 17 (2023)
Binocular summation, a well-known phenomenon in letter acuity measurement, refers to the improvement in visual performance when viewing with both eyes compared to one eye alone. The present study aims to assess the relationship in binocular summation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e28229098304bbfbea3112ff6905dc5
Autor:
Liza Robiatul, Muhammad Basri
Publikováno v:
Scaffolding: Jurnal Pendidikan Islam dan Multikulturalisme, Vol 5, Iss 1 (2023)
This research aims to determine how word card media affects children's letter recognition. Classroom teachers were questioned during data collection, along with other teachers, and learning activities were checked. This study used a qualitative metho
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/16700c1686ca4155ab57527bae52aabb
Autor:
Fitri Yanti, Jaka Sutresna
Publikováno v:
Jurnal Informatika, Vol 10, Iss 1, Pp 37-44 (2022)
Lack of literacy or interest in reading is the cause of children having difficulty recognizing the letters of the alphabet and assembling them into words or sentences because the letters are similar. Early childhood students have difficulty learning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7b802b52fd84ce1bb0116c1d4ec8fd2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Swapnadeep Poddar, Zhesi Chen, Zichao Ma, Yuting Zhang, Chak Lam Jonathan Chan, Beitao Ren, Qianpeng Zhang, Daquan Zhang, Guozhen Shen, Haibo Zeng, Zhiyong Fan
Publikováno v:
Advanced Intelligent Systems, Vol 4, Iss 7, Pp n/a-n/a (2022)
The Gestalt principles of perceptual learning elucidate how the human brain categorizes and comprehends a set of visual elements grouped together. One of the principles of Gestalt perceptual learning is the law of closure which propounds that human p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32a442ef0ed3404ea70a1587f130d37c