Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"Letter case"'
Publikováno v:
Tehnički Vjesnik, Vol 26, Iss 3, Pp 823-830 (2019)
In television broadcasts, important information is often conveyed with short inscriptions. In such elements, the typeface, letter case, positioning, timing and colour combinations may affect the speed of information processing to the level of recogni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ba6f9edb9ef54fd6bec10cb98226cb2e
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, In press, ⟨10.1037/xlm0001179⟩
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, In press, ⟨10.1037/xlm0001179⟩
In four experiments, we investigated the impact of letter case (lower case vs. UPPER CASE) on the processing of sequences of written words. Experiment 1 used the rapid parallel visual presentation (RPVP) paradigm with postcued identification of one w
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Retailing. 98:335-355
Researchers have recently begun investigating how visual elements affect brand positioning. However, little is known about the effect of brand typeface features on brand premiumness. This paper proposes and verifies that letter case affects consumers
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nan Jiang
Publikováno v:
Journal of Second Language Studies. 4:1-18
The present study examined L1 influence in visual L2 word recognition in the area of letter case. Whether an English word is displayed in upper- or lower-case letters may be of little significance to English native speakers, but many ESL speakers fro
Autor:
Aekyoung Kim, Sam J. Maglio
Publikováno v:
Marketing Letters. 32:179-190
This research investigates the association between letter case and perception of gender. We propose that referents are judged as more feminine (vs. masculine) when their names are written with lowercase (vs. uppercase) letters. This effect emerges in
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Colin J. Davis, Nicholas Martin
Publikováno v:
Martin, N D & Davis, C J 2019, ' Evidence from masked-priming that initial identification of brand names is via abstract letter identities ', British Journal of Psychology, vol. 110, no. 4, pp. 745-768 . https://doi.org/10.1111/bjop.12362
Although visual-word recognition is often assumed to proceed on the basis of case-invariant letter representations, previous research has shown a role for letter-case in recognizing brand names. One recent study reported early effects of letter-case
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.