Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Lenzer, B"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education
GMS Journal for Medical Education, Vol 37, Iss 5, p Doc48 (2020)
GMS Journal for Medical Education; VOL: 37; DOC48 /20200915/
GMS Journal for Medical Education, Vol 37, Iss 5, p Doc48 (2020)
GMS Journal for Medical Education; VOL: 37; DOC48 /20200915/
Background: Clinical reasoning (CR) is a clinical core competence for medical students to acquire. While the necessity for CR teaching has been recognized since the early 20th century, to this day no consensus on how to best educate students in CR ex
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 36; DOC80 /20191115/
Publikováno v:
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA); 20180919-20180922; Wien; DOC41.2 /20180919/
Problemstellung: Klinische Entscheidungsfindungskompetenz („clinical reasoning“, CR) ist ärztliche Kernkompetenz (vgl. NKLM). Während die CR-Kompetenz in Prüfungen getestet werden soll (z.B. durch das IMPP), gibt es keinen Konsens, wie CR-Komp
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2d8a199dd1c8d43f3dc3cbbcb8852992
Publikováno v:
Learning through Inquiry in Higher Education: Current Research and Future Challenges (INHERE 2018); 20180308-20180309; München; DOC18 /20180301/
Introduction: Scientific reasoning and argumentation (SRA) has been described as a compound of scientific discovery, scientific argumentation, and the understanding of the nature of science [ref:1], [ref:5]. This pilot study aimed to investigate SRA
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7f32972fd8716dedeaf1c93dd83a29c3
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education
GMS Journal for Medical Education, Vol 35, Iss 1, p Doc12 (2018)
GMS Journal for Medical Education; VOL: 35; DOC12 /20180215/
GMS Journal for Medical Education, Vol 35, Iss 1, p Doc12 (2018)
GMS Journal for Medical Education; VOL: 35; DOC12 /20180215/
Background: Clinical reasoning is a complex skill students have to acquire during their education. For educators it is difficult to explain their reasoning to students, because it is partly an automatic and unconscious process. Virtual Patients (VPs)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f6cbc42a571f89ecf420dcda7ada9e28
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/143096
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/143096
Publikováno v:
Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ); 20170920-20170923; Münster; DOC114 /20171124/
Hintergrund: Clinical Reasoning impliziert die Fähigkeit, wissenschaftlich denken zu können. Wir nutzen ein neues, acht epistemische Aktivitäten umfassendes Modell wissenschaftlichen Denkens und Argumentierens (WDA) [ref:1]. Unsere Studie analysie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f446b88c4170a17e0695d4e14b0e68bc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.