Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"Lemoisson, P."'
Autor:
Adeleye, Temilola, Berghel, Skye, Desfontaines, Damien, Hay, Michael, Johnson, Isaac, Lemoisson, Cléo, Machanavajjhala, Ashwin, Magerlein, Tom, Modena, Gabriele, Pujol, David, Simmons-Marengo, Daniel, Triedman, Hal
For almost 20 years, the Wikimedia Foundation has been publishing statistics about how many people visited each Wikipedia page on each day. This data helps Wikipedia editors determine where to focus their efforts to improve the online encyclopedia, a
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.16298
Autor:
Lemoisson, Philippe, Cerri, Stefano A.
Publikováno v:
Ngoc Thanh Nguyen; Elias Pimenidis; Zaheer Khan; Bogdan Trawi{\'n}ski. ICCCI: International Conference on Computational Collective Intelligence, Sep 2018, Bristol, United Kingdom. Springer Verlag, 10th International Conference on Computational Collective Intelligence, LNCS (11055), pp.3-12, 2018, http://www.iccci2018.org
Tracing knowledge acquisition and linking learning events to interaction between peers is a major challenge of our times. We have conceived, designed and evaluated a new paradigm for constructing and using collective knowledge by Web interactions tha
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1809.00564
Publikováno v:
Information, Vol 12, Iss 5, p 183 (2021)
Collective learning has been advocated to be at the source for innovation, particularly as serendipity seems historically to have been the driving force not only behind innovation, but also behind scientific discovery and artistic creation. Informal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed33e9b7d019479ea1c81b3f712bf198
Publikováno v:
Des territoires vivants pour transformer le monde
Des territoires vivants pour transformer le monde, Editions Quae, pp.231-238, 2017, Agricultures et défis du monde, 978-2-7592-2654-2
Des territoires vivants pour transformer le monde, Editions Quae, pp.231-238, 2017, Agricultures et défis du monde, 978-2-7592-2654-2
National audience
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::6897a1f4ca711ad98b5f9a52e58e7f87
https://hal.inrae.fr/hal-02607254
https://hal.inrae.fr/hal-02607254
L'intelligence territoriale dans le bassin de Thau : un observatoire pour penser et piloter l'action
Publikováno v:
Partenariats pour le développement territorial
Partenariats pour le développement territorial, QUAE, pp.59-73, 2016, Update Sciences & technologies, 978-2-7592-2407-4
Partenariats pour le développement territorial, QUAE, pp.59-73, 2016, Update Sciences & technologies, 978-2-7592-2407-4
[Departement_IRSTEA]Territoires [TR1_IRSTEA]SYNERGIE [Axe_IRSTEA]TETIS-USIG [TR2_IRSTEA]DTAM; National audience; Dans le cadre d’une réflexion menée initialement par la Direction générale de l'enseignement et de la recherche relevant du minist
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::7e8a2cb3d70fed11b100d3ee86afb703
https://hal.inrae.fr/hal-02605514
https://hal.inrae.fr/hal-02605514
Publikováno v:
Colloque international du GIS Collège International des Sciences du Territoire
Colloque international du GIS Collège International des Sciences du Territoire, Nov 2011, Paris, France. pp.4
Colloque international du GIS Collège International des Sciences du Territoire, Nov 2011, Paris, France. pp.4
Observatories, defined as sociotechnical devices for observation, analysis and debate, tend increasingly to play a key role in territorial governance. Political, semantical and organizational difficulties arise then, and the risks of failure are many
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d0209872e8ae45c998ac44c3aacb7a2e
https://hal.inrae.fr/hal-02596113
https://hal.inrae.fr/hal-02596113
Publikováno v:
International Journal of Knowledge and Learning; 2018, Vol. 12 Issue: 2 p119-145, 27p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.