Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"Laubenstein, Désirée"'
Autor:
Gingelmaier, Stephan, Dietrich, Lars, Langer, Janet, Jurkowski, Susanne, Link, Pierre-Carl, Franke, Sebastian, Laubenstein, Désirée
Scientific research in the field of special needs education with a focus on emotional and social development is characterised by a variety of exciting thematic focuses, different target groups and research methodological approaches.
In den Fokus
In den Fokus
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/91222
Autor:
Laubenstein, Désirée
Zugl.: Köln, Univ., Diss., 2007
Externí odkaz:
http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=3020664&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm
http://www.waxmann.com/kat/1910.html
http://www.waxmann.com/kat/1910.html
Autor:
Zdoupas, Philippos1 (AUTHOR) philippos.zdoupas@uni-paderborn.de, Laubenstein, Désirée1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Social Sciences (2076-0760). Mar2023, Vol. 12 Issue 3, p154. 11p.
Publikováno v:
In Societal Impacts December 2024 4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Scheer, David, Laubenstein, Désirée
The project "Auswirkungen der coronabedingten Schulschließungen auf Schüler*innen im Förderschwerpunkt Emotionale und Soziale Entwicklung" (COFESE) evaluates the impact of school lockdowns during the COVID-19 pandemic on students' emotional and so
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d1553567271351b5dd45646edfa2eb33
Within educational and social discourses, the term ‘inclusion’ has various meanings. In both research and practice, there is no official definition of inclusion. Nevertheless, subjective definitions affect pedagogical acts. We developed the Defin
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::30bfc5a9e71dc50d1fdd248ec35787d5
Autor:
Laubenstein, Désirée, Scheer, David
Publikováno v:
Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 4 (2022) 4, S. 82-94
Schüler:innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf im Schwerpunkt emotionale und soziale Entwicklung (SFB-ESE) sind einem erhöhten Risiko psychosozialer Belastungen ausgesetzt. Die Lebensbedingungen bieten häufig keine ausreichende Stütze zur B
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::034bac1e85292c03e81da983fe132297
https://www.pedocs.de/volltexte/2022/24716/
https://www.pedocs.de/volltexte/2022/24716/