Zobrazeno 1 - 10
of 1 521
pro vyhledávání: '"Late childhood"'
Autor:
Gülsen Erden, Cihat Çelik
Publikováno v:
Klinik Psikiyatri Dergisi, Vol 27, Iss 2, Pp 150-160 (2024)
INTRODUCTION: The aim of this study is to adapt the Intolerance of Uncertainty Scale for Children (IUSC) into Turkish. METHODS: The sample of the study consists of 282 children aged 7-12 (M= 9.55, SD = 1.81) and their parents (M= 36.84, SD = 7.04). T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3587e7d75cdb45028f12448b644a2aa7
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Educational systems worldwide have strived to improve the quality of education to provide productive learning environments, especially during unstable conditions and crises, such as in the COVID-19 era. In this vein, this study aimed to investigate a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e2ccc0a90576488aa021b4b1a6ac4932
Publikováno v:
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, Vol 25, Iss 3, Pp 492-498 (2023)
Being able to say no is a very important coping skill for the last childhood period, as it is for every period of life. Participating in recreational activities improves children's ability to say no and increases their sense of curiosity. In this stu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3759547b69484df993d05e6b19dd6bd3
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 66, Iss , Pp 101365- (2024)
Dealing with social rejection is challenging, especially during childhood when behavioral and neural responses to social rejection are still developing. In the current longitudinal study, we used a Bayesian multilevel growth curve model to describe i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff3015d7e71140f9ad9a9dc487380271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Curiosity, the desire to learn new information, has a powerful effect on children’s learning. Parental interactions facilitate curiosity-driven behaviors in young children, such as self-exploration and question-asking, at a certain time. Furthermor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a72188f7b78402d9008a25b33b80ea9
Publikováno v:
Jurnal Psikogenesis, Vol 9, Iss 1, Pp 13-29 (2021)
Penelitian terdahulu membuktikan bahwa strategi regulasi emosi kognitif berperan besar dalam menentukan sejauhmana situasi tidak menyenangkan berdampak pada kesehatan mental individu, khususnya pada pra-emaja. Memahami strategi regulasi emosi kogniti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c09d12bc28e47e282a296dbdf75ec02
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.