Zobrazeno 1 - 10
of 242
pro vyhledávání: '"Language screening"'
Publikováno v:
Nursing Open, Vol 10, Iss 9, Pp 6583-6591 (2023)
Abstract Aim To investigate the experience of Child Health Care Nurses (CHCNs) using language screening for 2.5‐year‐old children. Design An exploratory qualitative design with an inductive approach. Method Data were collected through semi‐stru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/811c8dd09b544180aba9de1e3e4e2292
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Pediatrics, Vol 10 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63bffa07f0d54517b485bd86b9719efd
Publikováno v:
Frontiers in Pediatrics, Vol 10 (2022)
ObjectiveTo assess the predictive validity and feasibility of the newly developed language screening tool, SPES-2 (Sprachentwicklungsscreening), for 2-year-old children in pediatric primary care.MethodsA prospective cohort study recruited 2,044 non-s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c5b6716e0f04265b35191cc5c931ef9
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 10 (2022)
BackgroundTo prevent or mitigate long-lasting learning problems and emotional, behavioral, and social-adaption difficulties associated with language disorders, age-appropriate German language competence at school entry level is essential. Therefore,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5cd8324317d418fbae410859006db26
Autor:
Nahid Jalilehvand, Mahsa Pourmohammadi, Mohammad Moez Shahramnia, Saman Maroufizadeh, Reyhaneh Jafari, Seyyede Zohreh Mousavi
Publikováno v:
Function and Disability Journal, Vol 3, Iss 1, Pp 91-100 (2020)
Background & Objectives: Aphasia is one of the most common consequences of a stroke; thus, screening tests for early diagnosis of the problem are necessary when dealing with aphasia patients. One of these screening tests is the Language Screening Tes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d4a81a2feee4837ba591a5ac3f812d1
Publikováno v:
Frontiers in Pediatrics, Vol 10 (2022)
BackgroundThere is a lack of accurate and practicable instruments for identifying language disorders in multilingual children in pre-school settings.ObjectiveTo develop a language screening instrument for pre-school children who are growing up with G
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/039f9e28ba184979aed2ef7219432bf5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Paediatrica (Oslo, Norway : 1992)
Aim At present, there is no reliable method to screen for communication difficulties at age 18‐months in the Swedish child health care. This study examined the psychometric properties of the Communication and Symbolic Behavior Scales Developmental