Zobrazeno 1 - 10
of 81
pro vyhledávání: '"Language Diversity in Mathematics Education"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Research in Mathematics Education. 21:113-118
Language diversity has become a feature of education more or less everywhere. The idea of the unilingual nation state is being steadily eroded in the places where it did exist, with minority langua...
Publikováno v:
Research in Mathematics Education. Aug2019, Vol. 21 Issue 2, p113-118. 6p.
Autor:
Núria Planas, Anna Chronaki
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
We discuss language diversity in mathematics education research by considering the move from a view of language as representation that strives to correlate concepts, ideas, codes and signs towards addressing the representation politics of language. L
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6f66e5c11c1b945db444de6d54c33e97
https://ddd.uab.cat/record/196867
https://ddd.uab.cat/record/196867
Publikováno v:
New ICMI Study Series ISBN: 9783319145105
Research on educational phenomena, which always occur in cultural and societal contexts, cannot escape the trappings of language. This applies even to research on the teaching and learning of mathematics, despite the relative similarity of the topics
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::bdd14f1037bd117c143074b39aec1d6e
https://doi.org/10.1007/978-3-319-14511-2_14
https://doi.org/10.1007/978-3-319-14511-2_14
Autor:
Anjum Halai, Judit Moschkovich, Mercy Kazima, Núria Planas, Richard Barwell, Philip Clarkson, Mamokgethi Setati Phakeng, Paola Valero, Martha Villavicencio Ubillús
Publikováno v:
Barwell, R, Clarkson, P, Halai, A, Kazima, M, Moschkovich, J, Planas, N, Setati Phakeng, M, Valero, P & Villavicencio, M 2016, Introduction : An ICMI Study On Language Diversity In Mathematics Education . in R Barwell, P Clarkson, A Halai, M Kazima, J Moschkovich, N Planas, M Phakeng, P Valero & M Villavicencio (eds), Mathematics Education and Language Diversity : The 21st ICMI Study . Springer Science+Business Media, New York, New ICMI Study Series, pp. 1-22 . https://doi.org/10.1007/978-3-319-14511-2_1
New ICMI Study Series ISBN: 9783319145105
New ICMI Study Series ISBN: 9783319145105
This chapter provides the introduction to this ICMI Study 21 volume. It includes: a discussion of the place of this study and its topic within ICME; a discussion of what is meant by the study title; and a brief historical account of research on this
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::99db2ffc24f694cdb7bcfb3e3ed8d860
https://vbn.aau.dk/da/publications/d8bfc03b-447b-4a0d-9ad0-973475cda2fa
https://vbn.aau.dk/da/publications/d8bfc03b-447b-4a0d-9ad0-973475cda2fa
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathematics Education & Language Diversity; 2016, p263-277, 15p