Zobrazeno 1 - 10
of 341
pro vyhledávání: '"Lamb ME"'
Autor:
Andrews, SJ, Lamb, ME
Presents the results of research into lawyers’ questioning techniques of children in cases of alleged sexual offences. A sample of 36 Scottish court transcripts was drawn, involving 56 children between the ages of five and 17. The analysis indicate
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::8b4d77eec56e79e15ab86410a18161d9
https://eprints.keele.ac.uk/3983/1/CLR-8.docx
https://eprints.keele.ac.uk/3983/1/CLR-8.docx
This study examined the uncertain responses of 56 alleged sexual abuse victims, aged 5-17 years, testifying in Scottish criminal court trials. Don't know/remember ground rules were explained to 38% of the children and each child reported uncertainty
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7afe6889420737d4ae69cee7e216bcf7
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/265241
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/265241
Research shows that both utterance type and rapport-building can affect children’s productivity during the substantive phase of investigative interviews. However, few researchers have examined the effects of utterance type and content on children
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::fbc256ea14b61cf058fdc4bf38854f7f
Autor:
Andrews, SJ, Lamb, ME
In the first study to systematically assess lawyers' questioning of children in Scotland, we examined 56 trial transcripts of 5- to 17-year-old children testifying as alleged victims of sexual abuse, focusing on differences between prosecutors and de
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7af8c5f77d84bf3c1387c5e8e4a74fd3
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/261473
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/261473
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.