Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"LOVIGLIO, ANNALISA"'
Publikováno v:
AEA Papers & Proceedings; May2024, Vol. 114, p486-491, 6p
Autor:
Loviglio, Annalisa
I study how schools impact student performance and educational attainment throughout secondary education, and show that school quality cannot be easily captured by any type of rankings because students with differing characteristics and abilities ben
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::b450e0d98b0f07b9da57dde9421fb73d
https://hdl.handle.net/10419/272738
https://hdl.handle.net/10419/272738
Publikováno v:
Dipòsit Digital de la UB
Universidad de Barcelona
Universidad de Barcelona
The outbreak of COVID-19 in 2020 inhibited face-to-face education and constrained exam taking. In many countries worldwide, high-stakes exams happening at the end of the school year determine college admissions. This paper investigates the impact of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::335d323cb15facfe8097d3a5bf314eaf
http://hdl.handle.net/2445/176873
http://hdl.handle.net/2445/176873
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Loviglio, Annalisa, Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
En esta tesis se analiza cómo el sistema educativo actual afecta el desarrollo del capital humano de los estudiantes. En el primer capítulo se explora la función de las escuelas; en el segundo, el sistema de puntuación, y en el tercer capítulo s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::5204d30ca75c41d18bc063ae65a2ddb7
https://ddd.uab.cat/record/240336
https://ddd.uab.cat/record/240336
Publikováno v:
IZA Journal of Labor Policy. 7/12/2016, Vol. 5 Issue 1, p1-22. 22p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We analyze the impact of information frictions on workers' wages, contributing to the literature that tested search theory, which has so far focused on labor market frictions in general and not specifically on information asymmetries. Using data for
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::616ff0f2e4fc9e10d7f3f35e0bb06a48
https://hdl.handle.net/10419/111531
https://hdl.handle.net/10419/111531
Publikováno v:
Recercat. Dipósit de la Recerca de Catalunya
instname
Dipòsit Digital de la UB
Universidad de Barcelona
Recercat: Dipósit de la Recerca de Catalunya
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
instname
Dipòsit Digital de la UB
Universidad de Barcelona
Recercat: Dipósit de la Recerca de Catalunya
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
The outbreak of COVID-19 in 2020 inhibited face-to-face education and constrained exam taking. In many countries worldwide, high-stakes exams happening at the end of the school year determine college admissions. This paper investigates the impact of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d62ee9ca2d319a0a320172e270f4f6e5
http://hdl.handle.net/2445/176873
http://hdl.handle.net/2445/176873