Zobrazeno 1 - 10
of 263
pro vyhledávání: '"L3 acquisition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zhao Liu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
L3 acquisition is gaining prominence in the academic community. The cardinal aim of this study is to conduct a bibliometric analysis of research on L3 acquisition. 425 documents from the Scopus database were analyzed with Bibliometrix. To gain a gene
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aadb281f30574455b1c33024b3a6facc
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 1, p 18 (2023)
Grammatical gender presents persistent difficulty for adult learners of Spanish in L2 acquisition; however, there is a literature gap in L3 acquisition of gender, specifically of typologically different languages. In this project, we investigate the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17c28d1089f84c18a74415f5b7ed8f32
Autor:
Kyle Parrish
Publikováno v:
Languages, Vol 7, Iss 3, p 226 (2022)
The present study examined the predictions the Perceptual Assimilation Model in the context of naïve bilingual speakers while also considering whether the predictions of third language (L3) models of morphosyntax could be extended to L3 phonology. I
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3fee1b75955940e490bbbb1f9deeea2c
Autor:
Puig-Mayenco, Eloi, Marsden, Heather
Publikováno v:
Second Language Research, 2018 Oct 01. 34(4), 487-515.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26510017
Autor:
Matthew Patience, Wenqing Qian
Publikováno v:
Languages, Vol 7, Iss 2, p 90 (2022)
Many studies in L3 phonetics and phonology have found that language dominance plays an influential role in determining the source of transfer. However, any effect of language dominance is likely dependent on many factors, including task complexity. A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1248d5d8544f4da68961258f383e75d7
The L3 Polish Lateral in Unbalanced Bilinguals: The Roles of L3 Proficiency and Background Languages
Autor:
Jolanta Sypiańska
Publikováno v:
Languages, Vol 7, Iss 2, p 102 (2022)
Previous research points to a major role of L3 proficiency in L3 acquisition whereas language dominance and cognate status in bilinguals remain under-researched. The aim of this paper was to investigate the role of L3 proficiency, language dominance
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d01bb8611877420b922939b2d87e4ba4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.