Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"L2 didactics"'
Autor:
Ana R. Luís
Publikováno v:
Biblos, Iss 10 (2024)
Mediation is one of the four primary modes of communication defined by the Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe, 2001), alongside reception, production and interaction. It emphasises the need for learners to act as
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/976e8d64e743489cb517fe1a3fce8c32
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jakobsen, Ingrid K.
This article-based doctoral dissertation investigates multimodality in English as a school subject in Norway, more specifically in relation to literacy. Calls for more research on multimodality in English language teaching in Norway motivated this st
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::0d616c2710c4fada11d14ddfa4a71794
https://hdl.handle.net/10037/27328
https://hdl.handle.net/10037/27328
Autor:
Marcant, Marie-Dominique
Cette recherche porte sur l’enseignement de la littérature dans un cursus universitaire de français langue étrangère. Elle questionne la notion de culture littéraire à travers les « canons littéraires », les littératures « mineures » se
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2016USPCA093/document
Autor:
Marcant, Marie-Dominique
Publikováno v:
Linguistique. Université Sorbonne Paris Cité, 2016. Français. ⟨NNT : 2016USPCA093⟩
This research focuses on teaching literature at a university-level French language department. It questions the concept of literary culture through the concepts of “literary canon”, “minor” literature, following G. Deleuze’s terminology, an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::3457500349a3fb04d0d66db56dcdfead
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01542114
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01542114
Autor:
Cherro Samper, Myriam
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
Although it is known that the Spanish current Educative System promotes using the Communicate Approach to teach foreign languages in schools, other recently designed approaches are also used to help students improve their skills when communicating in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::483fe24e2c2fed0ebf3518175b278179
http://hdl.handle.net/10045/52889
http://hdl.handle.net/10045/52889
Autor:
Cherro Samper, Myriam
Although it is known that the Spanish current Educative System promotes using the Communicate Approach to teach foreign languages in schools, other recently designed approaches are also used to help students improve their skills when communicating in
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10045/52889
Autor:
Pintado Gutiérrez, Lucía
Publikováno v:
Pintado Gutiérrez, Lucía ORCID: 0000-0002-7627-0440 (2012) Fundamentos de la traducción pedagógica: traducción, pedagogía y comunicación. Sendebar, 23 . pp. 321-353. ISSN 1130-5509
La integración de la traducción pedagógica en el aula de lengua extranjera obedece al gran revisionismo que se llevó a cabo sobre la traducción por una parte y la enseñanza de lenguas extranjeras por otra, y que resultó en una reconciliación
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::673458f55ee0996629862d522fa92719
http://doras.dcu.ie/26332/
http://doras.dcu.ie/26332/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wimmer, Stefanie, Dooly, Melinda, Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
This paper explores the usefulness of translation in foreign language teaching and learning (FLT). It is based upon previous studies and the arguments of theorists in favor and against translation in FLT on the one hand, and an empirical study on stu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=RECOLECTA___::9aaded0c960b92f13845b6957e994831
https://ddd.uab.cat/record/230671
https://ddd.uab.cat/record/230671