Zobrazeno 1 - 10
of 65
pro vyhledávání: '"L1-L2 congruency"'
Publikováno v:
Studies in English Language and Education, Vol 10, Iss 2, Pp 723-740 (2023)
Multi-word units (MWUs) are defined as two or more words that commonly co-occur. There is evidence that knowledge of high-frequency MWUs is essential to language fluency, leading to growing research identifying valuable MWUs to learn and the impact o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d65119faa3864eacabf16d280cd719ba
Publikováno v:
Australian Journal of Applied Linguistics, Vol 6, Iss 1 (2024)
In lexicon studies, L1-L2 congruency refers to the similarity in form and meaning of the way a word or phrase is said between two languages. If there is low L1-L2 congruency, the learning burden of a word or phrase can be higher. For example, an unac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d0146259de045988182f22530d68c45
Autor:
Ying Jiang
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The present study investigated the effects of L1-L2 congruency, collocation type, and restriction on L2 collocational processing. Advanced Chinese learners of English and native English-speaking controls performed an online acceptability judgment tas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33697b0db8304cab804aa981ca7620c0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Junko Yamashita
Publikováno v:
Journal of Second Language Studies. 1:60-78
A growing body of second language (L2) research has identified the congruency effect in the processing of L2 collocations (L2 collocations that have word-for-word translation equivalents in learners’ first language [L1] are processed more quickly a
Autor:
Yamashita, Junko
Publikováno v:
Journal of Second Language Studies; January 2018, Vol. 1 Issue: 1 p60-78, 19p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.