Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"L1 German"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
A person’s first language (L1) affects the way they acquire speech in a second language (L2). However, we know relatively little about the role different varieties of the L1 play in the acquisition of L2 speech. This study focuses on German (L1) le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0738cf1294ed4d65836f44fecf591d60
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sopata, Aldona
Publikováno v:
Zeitschrift des Verbandes Polnischer Germanisten/Czasopismo Stowarzyszenia Germanistów Polskich (ZVPG) / Journal of the Polish Association for German Studies. 2(2):151-159
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=283759
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case pp. 205-236
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case, 205-236
STARTPAGE=205;ENDPAGE=236;TITLE=Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case, 205-236
STARTPAGE=205;ENDPAGE=236;TITLE=Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case
Whereas French does have a partitive pronoun (also called quantitative pronoun), standard German does not have one. By means of a Grammaticality Judgment Task it is investigated how advanced German learners of L2 French judge the use of the partitive
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5c16110b09d84a4c6efb80b41b2ace81
https://doi.org/10.1515/9783110732221-006
https://doi.org/10.1515/9783110732221-006
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wottawa, Jane, Adda-Decker, Martine
Publikováno v:
LREC 2016, Tenth International Conference on Language Resources and Evaluation
LREC 2016, Tenth International Conference on Language Resources and Evaluation, May 2016, Portorož, Slovenia
LREC 2016, Tenth International Conference on Language Resources and Evaluation, May 2016, Portorož, Slovenia
International audience; The French Learners Audio Corpus of German Speech (FLACGS) was created to compare German speech production of German native speakers (GG) and French learners of German (FG) across three speech production tasks of increasing pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::f6d48a525c1beceef473a6c18c688e90
https://shs.hal.science/halshs-01398554
https://shs.hal.science/halshs-01398554