Zobrazeno 1 - 10
of 1 996
pro vyhledávání: '"L1 German"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
A person’s first language (L1) affects the way they acquire speech in a second language (L2). However, we know relatively little about the role different varieties of the L1 play in the acquisition of L2 speech. This study focuses on German (L1) le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0738cf1294ed4d65836f44fecf591d60
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tom Rankin, Thomas Wagner
Publikováno v:
Journal of the European Second Language Association, Vol 7, Iss 1, Pp 46–59-46–59 (2023)
The study explores the acquisition of properties of the English existential quantifier any by German-speaking learners of English. The English existential quantifier is of particular theoretical interest, since its subtle grammatical constraints are
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74731d1cb1be4a7db05058f91418b4ac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
In this paper, we present corpus data that questions the concept of native speaker homogeneity as it is presumed in many studies using native speakers (L1) as a control group for learner data (L2), especially in corpus contexts. Usage-based research
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e52e5bae4b904006ba613eecc1013b34
Autor:
Sanjar Kurbanov Saliyevich
Interference happens frequently in foreign language education, and the teacher should be directed by the actualization regularities of linguistic systems in the minds of the students. Overcoming the interfering influence of the native language requir
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::27d2548dc495aa465bfa3d7312686a67
Autor:
Schönenberger Manuela
Publikováno v:
Zeitschrift für Sprachwissenschaft, Vol 33, Iss 1, Pp 77-105 (2014)
Article misuse and omission are common errors in article use in L2 English. A particularly influential theory concerned with article misuse is that of Ionin (2003a, 2003b), whose basic assumption is that, in L2 acquisition, adult learners still have
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24d030f582ee474e8a33d80ff90978dd