Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"L.P.E. van der Aar"'
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 48, Iss , Pp 100921- (2021)
We investigated behavioral and neural mechanisms in the relation between social media use (SMU) and self-concept, as well as longitudinal developmental outcomes. Adolescents and young adults (N = 150, 11–21 years old at T1) rated themselves on 60 t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2163eed3e3a42f1829edb4052ebaffd
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 30, Iss , Pp 1-12 (2018)
Neuroimaging studies in adults showed that cortical midline regions including medial prefrontal cortex (mPFC) and posterior parietal cortex (PPC) are important in self-evaluations. The goals of this study were to investigate the contribution of these
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80dcb92238964bcc90910267b4b9bbea
Publikováno v:
Mind Brain and Education
Mind Brain and Education, 13(3), 184-197
Mind Brain and Education, 13(3), 184-197
Educational decision‐making is a complex process where individual factors such as how adolescents think about and evaluate themselves could play an important role. In this study, (N = 84), we combined behavioral and neural correlates of self‐conc
Publikováno v:
Trends in Neuroscience and Education
Trends in Neuroscience and Education, 15, 10-17. Elsevier: 12 months
Trends in Neuroscience and Education, 15, 10-17. Elsevier: 12 months
This study examined the role of brain regions involved in academic self-evaluation in relation to problems with study orientation. For this purpose, 48 participants between ages 14–20 years evaluated themselves on academic traits sentences in an fM
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::439b597475f5f90027d51950a018bdba
https://hdl.handle.net/1887/72055
https://hdl.handle.net/1887/72055
Publikováno v:
Cognitive Development, 48, 256-270
Adolescence has been described as a unique period for self-concept development, with an intensified alertness to social comparison as a mechanism for self-knowledge and self-evaluation. However, it remains difficult to disentangle the specific influe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bfd0e4fec73b09de0584773afc82e6d0
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0885201417301247?via=ihub
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0885201417301247?via=ihub
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.