Zobrazeno 1 - 10
of 121
pro vyhledávání: '"L.M. Garcia-Raffi"'
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 14, Iss 1, Pp 5-14 (2021)
Artificial intelligence is present in the usual environment of all high school students. However, the general population—and students in particular—do not know how these algorithmic techniques work, which often have very simple mechanisms and can
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53179a21f3544b3d903c1249a7464477
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 10, Iss 2, Pp 193-202 (2017)
Propagation of mechanical waves in unidimensional systems is a fundamental part of physics, necessary for learning subjects such as acoustics and vibrations. The vibration of transverse waves in strings is the easiest case of elastic system. Usually,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c41b0738d81d4837ba35b45c883f64bb
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 4, Iss 0, Pp 345-365 (2011)
En este trabajo se presenta un ejemplo de cómo enseñar las matemáticas desde una perspectiva diferente y motivadora para los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). La realización de modelos matemáticos es una actividad creativa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8df7cb13f8144b47844e07a48fc6a561
Autor:
L.M. Garcia-Raffi, V. Romero-García
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 4, Iss 0, Pp 195-205 (2011)
Within the framework of the new curriculum, where active learning is the student, we propose a practice of modelling in science education to work with basics of mathematics and physics. The practice involves the modelling of wave reflection by rough
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9ccf7d41e984992bf35fc3f6feec682
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.