Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"L.I. Koval"'
Publikováno v:
Medičnì Perspektivi, Vol 26, Iss 1, Pp 143-149 (2021)
Pneumonia is one of the most severe respiratory pathology forms in children, which contributes significantly to infant mortality. The high risk of chronic bronchopulmonary process and child`s disability, in case of severe and complicated disease, req
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/083af3e921524d888c19bce9878b7396
Autor:
Scientific, Kyiv Petrochemical Referring 'Masma', O.A. Mishchuk, V.I. Dzyuba, L.I. Koval, V.I. Pekhnyo
Publikováno v:
Reports of the National Academy of Sciences of Ukraine. :83-91
Publikováno v:
Medičnì Perspektivi, Vol 28, Iss 4, Pp 71-79 (2023)
Violations of blood pressure control in patients who have had COVID-19 can be due to many pathophysiological factors. Further study of the features of blood pressure (BP) fluctuations in this category of patients will allow to diagnose arterial hyper
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04527efbea894cc8b424f0fb205a004c
Publikováno v:
Sovremennaâ Pediatriâ, Iss 5(93), Pp 33-36 (2018)
Objective: to evaluate the cytoenergetic status of children with community-acquired pneumonia (CAP). Materials and methods. In total 63 children with diagnosed CAP were examined and divided into three age groups: group 1 (n=21) comprised children age
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
T.I. Rizhykova, H.K. Kopiyka, K.O. Zubarenko, L.I. Koval, V.V. Sytnyk, L.G. Kravchenko, K.M. Doykova
Publikováno v:
Sovremennaâ Pediatriâ, Iss 2(82), Pp 66-69 (2017)
Objective: to analyze the course of community-acquired pneumonia in children aged from one to six years at the present time. Material and methods. The study involved 63 children aged from one to six with community#acquired radiologically confirmed pn
Publikováno v:
Himia, Fizika ta Tehnologia Poverhni. 6:147-164
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.