Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"L.G. Zuck"'
Publikováno v:
Brain Research. 764:46-52
Previous work from this laboratory indicated that some antipsychotic drugs possess unique action at N-methyl-D-aspartate (NMDA) receptors. A functional neurochemical assay showed that, at concentrations similar to those found in the cerebrospinal flu
Publikováno v:
NeuroReport. 6:2500-2504
Antagonist action at dopamine D2 receptors appears to explain many, but not all of the effects of antipsychotic drugs. Because of the interactions of dopamine with glutamate, and the implication of the latter in the etiology of schizophrenia, possibl
Autor:
P. Leibrandt, M.G. Smith, David W. Anderson, Timothy V. Wade, Jay S. Schneider, T.I. Lidsky, L.G. Zuck
Publikováno v:
Neurotoxicology. 26(1)
Although lead is a potent developmental neurotoxin, the effects of postnatal lead exposure on progenitor cell proliferation in the hippocampus has not been examined. Postnatal day 25 rats were fed a lead containing diet (1500 ppm lead acetate) for 30
Publikováno v:
Brain Research. 686:104-106
Repeated daily administration of haloperidol produces changes in striatal neurochemistry (decreased dopamine synthesis, upregulation of D2 receptors) and behavior (increasing catalepsy). Coadministration of taurine greatly attenuated these neurolepti
Publikováno v:
Brain research. 896(1-2)
It is known that children of lower socioeconomic status have a disproportionately higher risk of being exposed to lead and have a more negative outcome from that exposure than children who are raised under more fortunate circumstances. Yet, little is
Publikováno v:
Neuroscience letters. 163(2)
Clozapine (Cz) is unique in its efficacy with treatment refractory patients and its freedom from motor side effects. The present work shows that Cz, even after dopamine depletion, suppresses responses evoked via the monosynaptic glutamatergic cortico
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.