Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"L.E. Buckley-Johnstone"'
Publikováno v:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 233:201-210
This paper describes two methods, carried out at two different test scales, for assessing the friction modifier performance. Study A used the wear data from a full-scale rig test at the voestalpine Schienen GmbH and compared it with the wear data fro
Autor:
Gerald Trummer, Petr Voltr, L.E. Buckley-Johnstone, Roger Lewis, Alexander Meierhofer, Klaus Six
Publikováno v:
Tribology International. 109:409-415
A computationally efficient engineering model to predict adhesion in rolling contact in the presence of water is presented which may be implemented in multibody dynamics software or in braking models to study train performance and braking strategies.
Autor:
Alexander Meierhofer, Klaus Six, M. D. Evans, L.E. Buckley-Johnstone, William A. Skipper, Roger Lewis
Publikováno v:
Tribology International. 156:106842
Simulating the wheel/rail contact of a train is traditionally conducted using small-scale twin-disc testing. Here an emerging alternative method, the “high pressure torsion” (HPT) test is introduced. This has advantages over twin-disc testing as
Publikováno v:
Tribology International. 141:105907
Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (≤0.05) has not been maintained. The aim here was to see
Publikováno v:
Wear. 314:205-212
Tests have been carried out to assess the performance of ten different grease types used as curve lubricants. All greases tested have been designed for wayside flange lubrication and some are currently used on the UK’s rail network. Each grease's p
Publikováno v:
Wear. 314:213-219
Low adhesion affects rail networks around the world. A recent unpublished study by Network Rail has shown a strong correlation between low adhesion incidents and the occurrence of the dew point. It is hypothesised that at or below the dew point water
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.