Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"L, Metevia"'
Publikováno v:
Journal of abnormal child psychology. 29(6)
Eighty-seven male teens (ages 12-18 years) with ADHD/ODD and their parents were compared to 32 male teens and their parents in a community control (CC) group on mother, father, and teen ratings of parent-teen conflict and communication quality, paren
Publikováno v:
Journal of consulting and clinical psychology. 69(6)
Two family therapies were compared using teens with attention-deficit/hyperactivity disorder. Ninety-seven families were assigned to either 18 sessions of problem-solving communication training (PSCT) alone or behavior management training (BMT) for 9
Publikováno v:
Journal of abnormal child psychology. 29(6)
Clinic-referred teens (ages 12-19) with ADHD and ODD (N = 101) were compared to community control (CC) teens, equated for age and sex, (N = 39) on a variety of psychological tasks assessing executive functioning (EF), temporal reward discounting, and
Autor:
T L, Shelton, R A, Barkley, C, Crosswait, M, Moorehouse, K, Fletcher, S, Barrett, L, Jenkins, L, Metevia
Publikováno v:
Journal of abnormal child psychology. 28(3)
This paper describes the 2-year post-treatment follow-up of preschool children identified as having high levels of disruptive behavior at kindergarten entry. They were assigned to four treatment conditions: A no-treatment group, parent-training only,
Autor:
R A, Barkley, T L, Shelton, C, Crosswait, M, Moorehouse, K, Fletcher, S, Barrett, L, Jenkins, L, Metevia
Publikováno v:
Journal of child psychology and psychiatry, and allied disciplines. 41(3)
Annual screenings of preschool children at kindergarten registration identified 158 children having high levels of aggressive, hyperactive, impulsive, and inattentive behavior. These "disruptive" children were randomly assigned to four treatment cond
Autor:
T L, Shelton, R A, Barkley, C, Crosswait, M, Moorehouse, K, Fletcher, S, Barrett, L, Jenkins, L, Metevia
Publikováno v:
Journal of abnormal child psychology. 26(6)
Children with high levels of aggressive-hyperactive-impulsive-inattentive behavior (AHII; n = 154) were subdivided into those with (n = 38) and without (n = 116) adaptive disability (+AD/-AD) defined as a discrepancy between expected versus actual ad
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.