Zobrazeno 1 - 10
of 49
pro vyhledávání: '"Kurikawa, Tomoki"'
Autor:
Kurikawa, Tomoki, Kaneko, Kunihiko
Learning in neural systems occurs through change in synaptic connectivity that is driven by neural activity. Learning performance is influenced by both neural activity and the task to be learned. Experimental studies suggest a link between learning s
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2409.13597
Autor:
Kurikawa, Tomoki, Kaneko, Kunihiko
In neural information processing, an input modulates neural dynamics to generate a desired output. To unravel the dynamics and underlying neural connectivity enabling such input-output association, we proposed an exactly soluble neural-network model
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2307.10197
Autor:
Kurikawa, Tomoki
Transitions between metastable states are commonly observed in the neural system and underlie various cognitive functions such as working memory. In a previous study, we have developed a neural network model with the slow and fast populations, wherei
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2104.10829
Autor:
Kurikawa, Tomoki, Kaneko, Kunihiko
Sequential transitions between metastable states are ubiquitously observed in the neural system and underlie various cognitive functions. Although a number of studies with asymmetric Hebbian connectivity have investigated how such sequences are gener
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2006.03887
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Phys. Rev. Research 2, 023307 (2020)
Memories in neural system are shaped through the interplay of neural and learning dynamics under external inputs. By introducing a simple local learning rule to a neural network, we found that the memory capacity is drastically increased by sequentia
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1906.11770
Autor:
Kurikawa, Tomoki, Kaneko, Kunihiko
Publikováno v:
In Neural Networks February 2015 62:25-31
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.