Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"Kuepie, Mathias"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bodson, Lucile, Kuepie, Mathias
Publikováno v:
Revue économique, 2012 Mar 01. 63(2), 261-281.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/41432306
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Journal of Comparative Economics 2009 37(3):491-515
Autor:
Kuepie, Mathias1 (AUTHOR) mathias.kuepie@ceps.lu, Tenikue, Michel2 (AUTHOR) mathias.kuepie@ceps.lu, Nouetagni, Samuel3 (AUTHOR), Misangumukini, Nicaise4 (AUTHOR) nouetagni@yahoo.fr
Publikováno v:
Oxford Development Studies. Oct2014, Vol. 42 Issue 4, p534-552. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Using first-hand data from the 2009 Employment and Informal Sector Survey (EESIC) in the two largest cities of the Republic of Congo, Brazzaville and Pointe-Noire, we analyse the impact of education on labour market outcomes, and identify the segment
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::ab9e9e44b5110ab784c0b6c7d32072d0
https://hdl.handle.net/10419/124977
https://hdl.handle.net/10419/124977
Autor:
Nouetagni, Samuel, Kuepie, Mathias
Publikováno v:
African Population Studies; Feb2019, Vol. 33 Issue 1, p4669-4685, 17p
The purpose of this study is to measure the impact of family size on the socioeconomic status of households in three sub-Saharan African countries (Cameroon, Mali and Senegal). This study has a microeconomic tie-in with the theory of social capillari
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______645::0ea22637423e9a043f92ade7c8409de6
https://www.liser.lu/publi_viewer.cfm?tmp=2545
https://www.liser.lu/publi_viewer.cfm?tmp=2545
This study jointly investigates factors driving the processes of accessing and staying in school in sub-Saharan Africa. We explicitly account for the fact that staying in school or its converse, dropping out, is observed only among children who ever
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______645::1c426b32254ac503598aaa13292d3fa8
https://www.liser.lu/publi_viewer.cfm?tmp=2558
https://www.liser.lu/publi_viewer.cfm?tmp=2558