Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Krishnankutty Parameswaran"'
Autor:
Mannam, Naga Praveen Babu, Krishnankutty, Parameswaran, Vijayakumaran, Harikrishnan, Sunny, Richards Chizhuthanickel
Publikováno v:
In Journal of Bionic Engineering October 2017 14(4):770-780
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ships and Offshore Structures. 13:256-264
This paper presents the hydrodynamic effects due to slenderness ratio and aft fins for an underwater axisymmetric body at incidence. The body is torpedo shaped with elliptical nose, tapered tail an...
Publikováno v:
Ships & Offshore Structures; Jan2022, Vol. 17 Issue 1, p64-75, 12p
Publikováno v:
Ocean Engineering. 201:107034
This paper presents the effect on the manoeuvring characteristics of an axisymmetric underwater vehicle due to its body slenderness ratio and aft fins. The vehicle is a slender body of revolution with elliptical nose, tapered tail and cylindrical mid
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Volume 4A: Dynamics, Vibration, and Control.
The problem of nonlinear water waves, which is of great practical importance in ocean engineering, has been studied vigorously for over three decades by adopting a Mixed Eulerian-Lagrangian (MEL) formulation that employs the fully nonlinear potential
Publikováno v:
2016 Indian Control Conference (ICC).
Autonomous underwater vehicles (AUV) are robotic devices which perform tasks underwater without operator interference. The paper presents, a simple genetic algorithm (sGA) is employed to tune gains for single input fuzzy logic controller (SIFLC) used
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
Present study consists the effect of variation of the vehicle length on the hydrodynamic forces and moments of axisymmetric underwater vehicles due to angle of attack. Five different vehicle lengths are used for this study (L/D varying between 10 and
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.