Zobrazeno 1 - 10
of 131
pro vyhledávání: '"Koomen, H.M.Y."'
Publikováno v:
In Studies in Educational Evaluation June 2024 81
Publikováno v:
Journal of Applied Developmental Psychology, 83(November-December):101478. Elsevier
This study focused on (1) whether dimensions of relationship quality (i.e., closeness, conflict, and dependency) jointly form distinct relationship patterns in a normative sample of upper elementary schoolers (N = 1078), (2) the extent to which patte
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8abfec17b9b3fc0e7e4765d12b1bbf08
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/patterns-of-problematic-teacherchild-relationships-in-upper-elementary-school(5970ebef-0219-461e-8b0c-4cddbb052846).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/patterns-of-problematic-teacherchild-relationships-in-upper-elementary-school(5970ebef-0219-461e-8b0c-4cddbb052846).html
Autor:
de Ruiter, J.A., Poorthuis, A.M.G., Aldrup, K., Koomen, H.M.Y., Leerstoel Thomaes, Social and personality development: A transactional approach
Publikováno v:
Journal of School Psychology, 82, 85. Elsevier BV
Journal of School Psychology, 82, 85-102. Elsevier
Journal of School Psychology, 82, 85-102. Elsevier
Students' disruptive behavior during classroom events can elicit strong emotions in teachers and impact teachers' occupational wellbeing. This research was the first to test the proposition that teachers' emotional responses depend not solely on the
Autor:
de Ruiter, J.A., Poorthuis, A.M.G., Koomen, H.M.Y., Leerstoel Thomaes, Social and personality development: A transactional approach
Publikováno v:
Teaching and Teacher Education, 107:103467. Elsevier
Teaching and Teacher Education, 107, 1. Elsevier Limited
Teaching and Teacher Education, 107, 1. Elsevier Limited
This diary study examined the role of teachers' relationship perceptions (closeness, conflict, dependency) in shaping emotional labor strategies (genuine expression, surface acting) during daily events with individual students. Thirty-seven primary s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::706d32648da5a5cf660ea4d1be829478
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/teachers-emotional-labor-in-response-to-daily-events-with-individual-students-the-role-of-teacherstudent-relationship-quality(d045b473-4a41-435f-8eaa-f7fd6a127433).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/teachers-emotional-labor-in-response-to-daily-events-with-individual-students-the-role-of-teacherstudent-relationship-quality(d045b473-4a41-435f-8eaa-f7fd6a127433).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Succesvol lezen in het onderwijs, 3-13
STARTPAGE=3;ENDPAGE=13;TITLE=Succesvol lezen in het onderwijs
STARTPAGE=3;ENDPAGE=13;TITLE=Succesvol lezen in het onderwijs
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::4f245e1b7589777e703230129c5c8591
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/zonder-relatie-geen-prestatie(21861852-b742-4675-8061-a709138c6f0a).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/zonder-relatie-geen-prestatie(21861852-b742-4675-8061-a709138c6f0a).html