Zobrazeno 1 - 10
of 56
pro vyhledávání: '"Klasikové hudební vědy a kritiky. ř. 1 '
Autor:
Jaroslav Střítecký
The core of the volume is the texts dealing with Wilhelm Dilthey (1833–1911). Although his texts could be interpreted from point of view of cultural history, the author tries to make a philosophical interpretation. Although they may seem thematical
Autor:
Váňová, Hana, Skopal, Jiří
Učební text'Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice'je určen studentům hudební výchovy všech typů studia na pedagogických fakultách a doktorandům v oboru hudební teorie a pedagogika s cílem orientovat je v základních etapá
Autor:
Jurková, Zuzana
Pražské hudební světy jsou první knihou, která se věnuje hudbě v Praze z jiné než hudebně historické perspektivy: k hudebním událostem dnešní Prahy přistupuje z pozice etnomuzikologie, někdy nazývané také hudební antropologie. D
Jaký obraz člověka nabízejí současné společenské a humanitní vědy? Tato otázka je středobodem zájmu autorského kolektivu, v němž má své zastoupení sociologie, antropologie, filosofie, historiografie, andragogika, psychologie i evo
Autor:
Csaba Szaló
This book offers a new way of understanding the world by means of a cultural account of remembering. Its ability to help one to see the world anew depends on the persuasiveness of its recounting of our relationship to the past. This foretells the cen
Autor:
Spousta, Vladimír
The third part of a Musical-Literary Dictionary builds on the previous two parts of the Dictionary dealing with world and Czech composers which were published by the Masaryk University Press in 2011. This volume of the Dictionary concludes a monument
Autor:
Pospíšil, Ctirad V.
Předkládaná kniha je velmi živým a čtivým zpracováním životního příběhu T. G. Masaryka i myšlenkového odkazu prezidenta osvoboditele. Autor přistupuje k minulosti jako ke kořeni naší přítomnosti, a proto se snaží poukazovat na
Autor:
Petra Šebešová
'The presented publication is aimed at philosophy or social sciences high school teachers, students and didacticians. In the first part of the opening study, the author argues for such conception of high school philosophy education that focuses on th
The book presents the results of an action research project which aimed to implement dialogic teaching at lower secondary schools and systematically researched subsequent changes. The monograph opens with two theoretical chapters. The first introduce