Zobrazeno 1 - 10
of 65
pro vyhledávání: '"Klára Šeďová"'
Publikováno v:
Humanities & Social Sciences Communications, Vol 10, Iss 1, Pp 1-11 (2023)
Abstract We provide a brief insight into the integration of Ukrainian refugees in school social networks in the Czech Republic following the mass migration caused by the Russian invasion of Ukraine. Our sample contains twelve classrooms with a total
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1464ca28055941daabae35a708badfc5
Autor:
Tomáš Lintner, Klára Šeďová, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček, Karolína Malíková, Ivo Rozmahel, Jakub Vlček, Barbora Nekardová
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 51, Iss , Pp 109641- (2023)
This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac08bb2124b14557ace3d59c333cb910
Autor:
Klára Šeďová
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 2, Pp 65-94 (2019)
This study is based on the well-known fact that different students in the same classroom participate differently in classroom discourse. Some students are vocal, often and willingly raise their voice, whereas others remain silent. Although many studi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4829059cbc7349f1b7a9c4d2d8cfe885
Autor:
Klára Šeďová, Roman Švaříček
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 23, Iss 4, Pp 478-510 (2013)
The aim of this methodological study is to define basic rules of a good qualitatively oriented empirical study, that means a research report presenting results of qualitative research which is intended for publicati on in a scientific journal. At the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1442afdf4574c8bbb7678f82f44a8eb
Autor:
Klára Šeďová
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 66, Iss 4 (2016)
Abstrakt: V této studii podrobujeme analýze data získaná prostřednictvím reflektivních rozhovorů s učiteli v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na změnu komunikačního chování učitelů. Klademe si otázku, jaký je obsah refl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2ac11ba01c4a4ae18adacdfa1b9de49d
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 66, Iss 3 (2016)
Tento text je reakcí na diskusní příspěvek Jiřího Mareše věnovaný rozboru námi realizovaného výzkumného projektu, který v roce 2012 kulminoval publikací monografie Komunikace ve školní třídě (Šeďová, Švaříček & Šalamounov
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c2f07b0e08c488694713ed3d84a88a6
Autor:
Klára Šeďová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 22, Iss 1, Pp 41-65 (2012)
The article is related to the issue of pupil humor aimed at teachers in the setting of lower secondary schools and is based on an analysis of pupils' written narratives. The data are categorized according to various situational modes in which the tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5d607aac8604d6aa89ef1bb6c62947e
Autor:
Klára Šeďová, Roman Švaříček
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 20, Iss 3, Pp 24-48 (2010)
The paper deals with the question of pupils’ willingness to communicate andis based on an empirical field research of the educational communication in secondaryschools. The text shows the extent to which pupils are involved in communication inthe c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/532002ed4f604ee5a07ee61e0ba63e6e
Autor:
Klára Šeďová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 25, Iss 1 (2015)
Cílem této studie je prozkoumat mocenské vztahy mezi učitelem a žáky v kontextu tzv. dialogického vyučování, to znamená takového typu výuky, v němž je stimulována aktivní účast žáků na výukové komunikaci. Článek na datech z
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea26c16478c7485a8ef461692d5d521a