Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Kitt Margaret Lyngsnes"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 8 of 8 pro vyhledávání: '"Kitt Margaret Lyngsnes"'
1
Akademický článek
Being a Dyslectic in Norwegian Secondary School
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes, Siv Kristin Skjelvåg
Publikováno v: Athens Journal of Education, Vol 9, Iss 1, Pp 37-48 (2022)
Dyslexia is a common learning difficulty. A The purpose of this study is to explore the experiences of young people with dyslexia in secondary school in a Norwegian context and provide insight that might be used to support the students. The research
Externí odkaz: https://doaj.org/article/20c91d3e59414bb7a1529eec21830163
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Alzheimerpårørende i møte med omgivelsene
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes
Publikováno v: Nordisk Tidsskrift for Helseforskning, Vol 18, Iss 1 (2022)
Over 100 000 personer i Norge lever med demens. En liten gruppe av disse er diagnostisert før fylte 65 og er dermed i kategorien «yngre med demens». Målet med studien presentert i denne artikkelen, er å utforske ett aspekt av å være pårørend
Externí odkaz: https://doaj.org/article/1cbfd58732b24337a244c8c757eaab87
Zobrazit plný text záznamu
3
Being a Dyslectic in Norwegian Secondary School
Autor: Siv Kristin Skjelvåg, Kitt Margaret Lyngsnes
Publikováno v: Athens Journal of Education, Vol 9, Iss 1, Pp 37-48 (2022)
Dyslexia is a common learning difficulty. A The purpose of this study is to explore the experiences of young people with dyslexia in secondary school in a Norwegian context and provide insight that might be used to support the students. The research
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d531927e349ae9bea613f3971b2524f3
https://doi.org/10.30958/aje.9-1-3
Zobrazit plný text záznamu
4
Peer Learning through Pedagogical Observation in Driving Teacher Education in Norway
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes, Hilde Kjelsrud
Publikováno v: International Journal of Teaching and Education. 9:13-28
The purpose of this article is to examine what driving teacher students think they learn from the learning activity pedagogical observation and what factors concerning this activity they think are important for their learning outcome. At a driving sc
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::86393c7c569ec2c2f6e5e50142678918
https://doi.org/10.52950/te.2021.9.1.002
Zobrazit plný text záznamu
5
Elektronická kniha
Skolen og livet
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes
Skolen og livet handler om unge mennesker og deres ferd gjennom ungdomstida der utdanningsvalg foretas og gjennomleves. Gjennom et 10 år langt forskningsprosjekt har forfatterne fulgt åtte ungdommer, og observert det komplekse samspillet mellom sko
Zobrazit plný text záznamu
6
A study of Norwegian schools achieving good national test results
Autor: Ole Petter Vestheim, Kitt Margaret Lyngsnes
Publikováno v: International Journal of Educational Research. 79:1-9
This article presents a qualitative case study of seven Norwegian schools that over a period of at least three years have achieved good results on national tests. The schools are situated in socioeconomic areas where one statistically would not expec
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::9ed3d2321688a1f2eff79989557fdf74
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2016.06.005
Zobrazit plný text záznamu
7
'I Really Want to Save Our Language': Facing the Challenge of Revitalising and Maintaining Southern Sami Language through Schooling
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes
Publikováno v: International Education Studies. 6
This article is based on a study of Southern Sami language learning in Norway. There are around 600-1000 Southern Sami living widely dispersed over a large territorial area in Norway. As an indigenous people, they have a right to instruction in their
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e1630d22bfecb901a462de3ef0e1c62d
https://doi.org/10.5539/ies.v6n3p228
Zobrazit plný text záznamu
8
Embarking on the Teaching Journey:Pre-service Teachers Reflecting upon Themselves as Future Teachers
Autor: Kitt Margaret Lyngsnes
Publikováno v: World Journal of Education. 2
This article reports on a research study that examined 25 reflective papers written by pre-service teachers a few weeks into attending primary teacher education. The overall aim of the study was to gain insight into the students’ thoughts and ways
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::3caa2be7640fedb3d3fc45730b849442
https://doi.org/10.5430/wje.v2n2p2
Zobrazit plný text záznamu

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 2 Akademické články
  • 1 Elektronické knihy
  • 4 education
  • 4 mathematics education
  • 4 psychology
  • 2 dyslexia
  • 2 language
  • 2 language.human_language
  • 2 norwegian
  • 2 pedagogy
  • 2 phenomenology
  • 2 secondary education
  • 2 teacher education
  • 1 05 social sciences
  • 1 0501 psychology and cognitive sciences
  • 1 050104 developmental & child psychology
  • 1 0503 education
  • 1 050301 education
  • 1 action (philosophy)
  • 1 adaptive teaching
  • 1 alzheimer
  • 1 autoetnografi
  • 1 business
  • 1 business.industry
  • 1 comprehension approach
  • 1 constructive
  • 1 demens
  • 1 dialogic
  • 1 first language
  • 1 focus group
  • 1 foreign language
  • 1 general medicine
  • 1 goffman
  • 1 higher education
  • 1 language acquisition
  • 1 language assessment
  • 1 language education
  • 1 language pedagogy
  • 1 native-language instruction
  • 1 nursing
  • 1 parorende
  • 1 peer learning
  • 1 period (music)
  • 1 pre service
  • 1 reciprocal teaching
  • 1 reflection (computer graphics)
  • 1 research questions
  • 1 rt1-120
  • 1 situated
  • 1 sociocultural perspective
  • 1 socioeconomic status
  • 1 sociology
  • 1 athens institute for education and research
  • 1 athens institute for education and research atiner
  • 1 canadian center of science and education
  • 1 elsevier bv
  • 1 european research center (eurrec)
  • 1 gyldendal
  • 1 sciedu press
  • 1 septentrio academic publishing
  • 1 uit the arctic university of norway
  • 2 athens journal of education
  • 2 nordisk tidsskrift for helseforskning
  • 1 international education studies
  • 1 international journal of educational research
  • 1 international journal of teaching and education
  • 1 world journal of education
  • 6 OpenAIRE
  • 2 Directory of Open Access Journals
  • 1 eBook Index

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......